۳۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۷:۲۱

آمار قتل در آذربایجان شرقی یک سوم میانگین کشوری است

آمار قتل در آذربایجان شرقی یک سوم میانگین کشوری است

تبریز - خبرگزاری مهر: قائم مقام دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول سال 88 حدود 571 پرونده قتل عمد در دادگستری استان ثبت شده است، گفت: با این حال آمار قتل عمد در استان یک سوم میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، الله یار شیخ احمدی بعد از ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه آمار قتل عمد را نسبت به سالهای قبل رشد یافته اعلام کرد و گفت: این آمار در آذربایجان شرقی با وجود رشد نسبت به سال‌های اخیر، یک سوم میانگین کشوری است.

شیخ‌احمدی وضعیت اتکاب جرائم در آذربایجان شرقی را نسبت به سایر کلانشهرها و استان‌ها پایین ارزیابی کرد و گفت: ‌آذربایجان شرقی‌ استان پاکی محسوب می‌شود و اکثر پرونده‌های این استان پروندهای سبک هستند که در مرحله دادسرا حل و فصل می‌شوند.

وی اظهار داشت: در طول سال گذشته حدود 117هزار پرونده به دادسراهای استان وارد شده و 119هزار پرونده مختومه اعلام گشته است.

شیخ احمدی ادامه داد: 70درصد این پرونده ها که معادل 80 هزار پرونده است، در دادسراها رسیدگی و مختومه اعلام می شوند و از این تعداد تنها به شش درصد از این پرونده ها اعتراض شده است.

قائم مقام دادگستری استان میانگین تعداد قاضی در سطح کشور را 10 نفر به ازای 100 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سطح استان آذربایجان شرقی حدود 346 نفر قاضی انجام وظیفه می کنند که به ازای هر 100 نفر هفت یا هشت نفر هستند.

الله یار شیخ احمدی تعداد پرونده های خانوادگی ثبت شده در طول سال 88 را با سه درصد کاهش اعلام کرد و گفت: 90 درصد اختلافات خانوادگی ضرورتی برای مطرح در دادگستری ندارد.

وی در ادامه این جلسه با بیان اینکه فشار کاری مضاعفی بر پرسنل دادگستری استان وجود دارد، تاکید کرد: حجم انبوهی از مراجعان به این اداره وجود دارد و کارکنان دادگستری گاهاً به صورت 24 ساعته مشغول خدمت‌رسانی هستند.

شیخ‌احمدی تصریح کرد: عملکرد دادگستری استان با توجه به افکار عمومی مطلوب به نظر می‌رسد و این امر در مراجعات و شکایات نسبت به آرای صادر شده قابل استناد است.

همچنین در این نشست‌‌ علی عابدینی، معاون قضایی دادگستری ‌آذربایجان شرقی با اشاره به روند تشکیل و ثبت پرونده در دادگستری استان تصریح کرد: ‌مراجعه اولیه و نوع اظهارنظر شاکی و متقاضی ملاک ثبت در پرونده است که بر این اساس در مراحل تحقیق بعدی ممکن است این آمار تغییر یابد.

معاون قضایی دادگستری‌ آذربایجان شرقی عنوان کرد: آماری که از طریق دادگستری بیان می‌شود، به تایید مرکز آمار رسیده و از طریق این مرکز اعلام می‌شود.

کد خبر 1104912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha