۲۰ تیر ۱۳۸۹، ۱۰:۵۰

سرانه ورزشی آذر بایجان شرقی تنها 44 سانتی متر مربع است

سرانه ورزشی آذر بایجان شرقی تنها 44 سانتی متر مربع است

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان شرقی اعلام کرد: سرانه فضای ورزشی استان با احتساب مکان های دولتی، خصوصی و اداره کل تربیت بدنی تنها 44 سانتی متر مربع است.

به گزارش خبرنگار مهر در سراب، سیدمحمد شروین اسبقیان پیش از ظهر یکشنبه در اختتامیه رقابتهای کشتی قهرمانی نونهالان آذربایجان شرقی در سراب افزود: از این بین، فقط 20 شهر استان بالای یک متر مربع فضای ورزشی دارند.

وی تبریز را یکی از شهرهای محروم استان در زمینه سرانه فضای ورزشی عنوان کرد و گفت: سرانه این شهر هم اکنون 21 صدم متر مربع است و با افتتاح پروژه های نیمه تمام ورزشی، به 39 صدم متر مربع می رسد که در مقایسه با جمعیت بالای آن، رقم بسیار ناچیزی است.

اسبقیان در خصوص برطرف کردن نیازهای ورزشی شهرستان تبریز و بالابردن سرانه ورزشی آن افزود: با فرمانداری این شهرستان جلسات مکرری داشتیم و قرار شد تا زمین های با کاربری ورزشی در آن مشخص و نسبت به احداث مکان ورزشی اقدام شود.

مدیر کل تربیت بدنی استان در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم اختتایمه رقابتهای کشتی قهرمانی نونهالان آذربایجان شرقی عمکلرد ورزشی سال گذشته را مطرح کرد و گفت: در سال گذشته 24 مسابقه کشوری در استان برگزار شد و در 23 مسابقه بین المللی حضور یافتیم که حاصل آن کسب 335 عنوان انفرادی و 49 مورد عنوان تیمی در کشور و 40 عنوان بین المللی بود.

وی تصریح کرد: امسال سال مهمی برای ورزش کشور است و سازمان تربیت بدنی برنامه ویژه ای برای پیشرفت ورزش در آذربایجانشرقی در سال جاری دارد و توجه دکتر سعیدلو معاونت رییس جمهور و ریاست سازمان تربیت بدنی برنامه های خوبی برای پیشرفت ورزش در استان دارد.

سیدمحمد شروین اسبقیان در ادامه افزود: در راستای وظایف تربیت بدنی و سیاست کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  برنامه راهبردی ورزش استان در سال 1389 تبیین شده است و در این سند راهبردی توجه به ورزش شهرستانها اولویت اول اداره کل است.

وی در خصوص برنامه راهبردی ورزش آذربایجان شرقی گفت: برنامه و سند راهبردی ورزش آذربایجانشرقی در دو بخش توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی استوار است.

کد خبر 1115026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha