۲۵ مرداد ۱۳۸۹، ۱۳:۳۵

قیمت مصالح ساختمانی در کرمان 15 درصد افزایش یافته است

قیمت مصالح ساختمانی در کرمان 15 درصد افزایش یافته است

کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرگانی کرمان از افزایش 15 درصدی مصالح ساختمانی در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، حمید قاسم نژاد ظهر دوشنبه در دیدار با مدیران استانداری کرمان اظهار داشت: طبق بررسی صورت گرفته قیمت مصالح ساختمانی در استان کرمان نسبت به گذشته 15 درصد افزایش یافته است که دلیل اصلی این افزایش قیمت به تغییرات بازار جهانی مربوط می شود.

وی با تاکید بر نظارت ویژه بر بازار گفت: به دلیل افزایش قیمت جهانی مصالح ساختمانی افزایش قیمت در این خصوص روی داده است.

قاسم نژاد همچنین با اشاره به اینکه طی ماههای اخیر اقبال مردم به استفاده از گوشت مرغ بیشتر از گوشت قرمز شده است و با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش غیرمنطقی تقاضای مردم برای خرید مرغ قیمت تا حدودی افزایش یافت که با تدابیر در نظر گرفته شده و توزیع مرغ در بازار و کاهش تقاضای بازار قیمت مرغ از اواسط ماه مبارک رمضان کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در صورت لزوم مرغ یارانه ای در استان توزیع می شود، ادامه داد: با تدابیر در نظر گرفته شده هم اکنون قیمت مرغ در استان کرمان ثابت نگه داشته شده است.

وی در ادامه بر خرید کیلویی تخم مرغ از مراکز توزیع تخم مرغ تاکید کرد و گفت: در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است و تمام واحدهای صنفی موظف به فروش کیلویی تخم مرغ هستند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه در استانهای مجاور تخم مرغ به صورت کیلویی فروخته می شود برخی سودجویان با ورود به این بازار تخم مرغ های ریز را به صورت کیلویی در استانهای مجاور خریداری می کنند و درنهایت به صورت شانه ای و یا دانه ای در کرمان به فروش می رسانند که در این میان مصرف کننده ضرر می کند.

وی در خصوص گوشت قرمز نیز گفت: با توجه به ورود گوشت از بم به کرمان و همکاری دامپزشکی در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 1134733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha