۲۵ مرداد ۱۳۸۹، ۱۷:۰۰

یک عضو ائتلاف ملی:

آمریکا مسئول بن بست در تشکیل دولت عراق است

آمریکا مسئول بن بست در تشکیل دولت عراق است

یکی از رهبران ائتلاف ملی عراق در واکنش به رایزنی های معاون وزیر خارجه آمریکا در عراق، طرحهای واشنگتن را عامل کندی روند سیاسی عراق دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ، "هادی العامری" با اشاره به سفر "جفری فیلتمن" به عراق و تلاش برای ایجاد ائتلاف میان دولت قانون و العراقیه گفت: فشار آمریکا برای ایجاد ائتلاف میان ائتلاف دولت قانون به رهبری "نوری المالکی" و فهرست العراقیه به رهبری" ایاد علاوی" عامل بن بست و تعویق روند تشکیل دولت عراق است.

وی افزود: اتحاد ملی به مثابه سنگ بنای ثبات درعراق و تشکیل دولت متوازن است و ما بدون بررسی دقیق با هیچ گروهی ائتلاف نمی کنیم.

العامری خاطرنشان کرد: علت بی نتیجه بودن مذاکرات میان ائتلاف ملی و دولت قانون اصرار ائتلاف دولت قانون به نامزدی نوری المالکی است.

وی تصریح کرد: ما احترام خاصی برای مالکی قایل هستیم و قصد انتقام گیری از مالکی نداریم ،اما شرایط موجود برای نامزدی مجدد وی مهیا نیست.

این عضو ائتلاف ملی اظهار داشت: طرح آمریکا در ایجاد ائتلاف میان العراقیه و دولت قانون موفق نخواهد شد زیرا این دو هیچ سنخیتی با هم ندارند و اگر تحت فشارآمریکا هم بوجود آید مدت زیادی پابرجا نمی ماند.

وی افزود: اتحاد ملی دارای 159 کرسی در پارلمان است و بنابرین حق تشکیل دولت دارد و اگر العراقیه توانایی ائتلاف بزرگی دارد حق تشکیل دولت خواهد داشت.

کد خبر 1134982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha