۲۵ مرداد ۱۳۸۹، ۱۶:۵۹

حبیبی:

تحول بنیادین در آموزش و پرورش در گرو تکریم فرهنگیان است

قزوین - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش در گرو تکریم و حفظ شأن فرهنگیان است.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین جعفر حبیبی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از طرح بیمه طلایی فرهنگیان در شرکت بیمه ایران استان قزوین بیان داشت: معلم محور تحول در جامعه است و هیچ تحولی در جامعه شکل نمی‌گیرد مگر آن که معلمان و آموزگاران اراده کنند.
 
وی افزود: در دنیای امروز که فناوری اطلاعات حرف نخست را در جهان می‌زند و مشکلات فراوانی را به وجود آورده است، بیمه یکی از ارکان مهم آسایش افراد محسوب می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: یکی از شاخصه‌های توسعه ‌یافتگی هر کشور ضریب نفوذ بیمه است و اگر بخواهیم بیمه را در کشور توسعه دهیم باید طرح بیمه طلایی فرهنگیان معلمان را به خوبی اجرا و تنگناهای آن را برطرف کنیم زیرا معلمان بهترین مبلغان در جامعه هستند.
 
وی تصریح کرد: آنچه وزیر آموزش و پرورش به آن تأکید دارد، تکریم معلمان است که باید به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.
 
در ادامه معاون پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: بیشترین مشکل فرهنگیان این استان مربوط به هزینه‌های پاراکلینیکی همچون تهیه عینک و دندانپزشکی است.
 
محسن حق‌شناس افزود: هزینه بیمه طلایی 120 هزار ریال است که 60 هزار ریال را معلم و 60 هزار ریال را وزارتخانه پرداخت می‌کند.
 
وی عنوان داشت: با اجرای طرح بیمه طلایی تمام هزینه‌ها از قبیل بیمارستان (دولتی، خصوصی)، عمل جراحی، ویزیت پزشک و دارو بدون هیچ محدودیتی پرداخت می‌شود و تنها برای پرداخت هزینه دندانپزشکی، عینک و چند مورد دیگر
محدودیت وجود دارد.
 
معاون پشتیبانی سازمان آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با توجه به حجم و گستردگی طرح بیمه طلایی، بیمه ایران باید اجرای آن را به زیرمجموعه‌های خود تفویض اختیار کند.
 
وی افزود: در سالهای گذشته وزارت آموزش و پرورش با بسته خدمتی مشخص چند شرکت بیمه از جمله بیمه معلم را امتحان کرده بود اما با توجه به خوشنام بودن و قدمت بالای بیمه ایران، این شرکت به عنوان بیمه‌گزار طرح بیمه طلایی 30 هزار
فرهنگی انتخاب شده است.
 
رئیس اداره صدور شرکت سهامی بیمه ایران استان قزوین نیز در این دیدار گفت: این طرح، پدیده نو و جدیدی در کشور بود که متأسفانه فرهنگسازی مناسبی برای آن صورت نگرفته است و بسیاری از فرهنگیان بدون توجه به مراکز طرف قرارداد
بیمه به هر پزشکی که خود صلاح بدانند، مراجعه می‌کنند که این امر مشکلاتی را برای خود و واحد درمان بیمه به وجود آورده است.
 
رحیم امیری ادامه داد: کمبود فضا برای ارائه خدمات هر‌چه مطلوب ‌تر یکی از مهمترین مشکلاتی است که بیمه با آن مواجه است و پیشنهاد می‌شود که آموزش و پرورش مکانی را در کنار واحد امور رفاهی و درمانی به بیمه ایران اختصاص دهد.

وی تأکید کرد: این شرکت باهدف سودآوری قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان را منعقد نکرده بلکه هدف ارائه خدمات مطلوب به فرهنگیان است.
 
رئیس اداره صدور بیمه ایران استان قزوین تصریح کرد: قرارداد بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه ایران، متمایز از قراردادهای گذشته است به طوریکه این بسته بیمه‌ای شامل انواع بیمه‌های مورد نیاز فرهنگیان به ویژه بیمه‌های درمان تکمیلی است.
 
وی یادآور شد: هدف ما، ارائه خدمات مطلوب به فرهنگیان است به نحوی که دغدغه خاطر درمان برای قشر فرهنگی وجود نداشته باشند.
 
تعهدات بیمه ایران برای سزارین تا سقف 10 میلیون ریال، دندانپزشکی تا سقف دو میلیون ریال، خرید عینک 500 هزار ریال، لیزر چشم برای هر چشم سه میلیون ریال، آمبولانس داخل شهر 600 هزار ریال و برون‌شهری یک میلیون و
100 هزار ریال تعیین شده است.
 
همچنین برای سایر بیماری‌ها، جراحی بزرگ خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی هیچگونه سقفی تعیین نشده و بر اساس تعرفه نظام پزشکی است.
کد خبر 1134985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha