۲۵ مرداد ۱۳۸۹، ۱۸:۰۱

وزیر جوانان مالزی خواستار برخورد جهانی با تروریسم شد

وزیر جوانان مالزی خواستار برخورد جهانی با تروریسم شد

کوالالامپور - دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: "احمد شبری بن چیک" وزیر جوانان و ورزش مالزی در همایش الگوهای جهانی سازمان ملل متحد خواهان توجه جدی و برخورد با معضلات جهانی مانند تروریسم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، وزیر جوانان مالزی که در مرکز تجارت جهانی پوترا در کوالالامپور سخن می گفت ضمن تقدیر از نقش جوانان در سرتاسر جهان، خواستار توجه بیشتر به نیازها و توانایی بالقوه آنان شد.

وی در ادامه به نقش مؤثر نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای همچون سازمان ملل و آسه آن (اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی) در دوران پس از جنگ جهانی دوم اشاره کرد و خواهان توجه به مصرف بیش از اندازه منابع طبیعی و گرم شدن زمین شد.
 
همایش الگوهای جهانی سازمان ملل متحد با هدف بالا بردن سطح آگاهی جوانان در مورد نقش سازمان ملل متحد، شرکت دادن جوانان در برنامه ریزی و تصمیم گیری و تشویق جوانان به عنوان رهبران نسل های آینده به حضور در عرصه های بین المللی با بیش از 500  شرکت کننده از سرتاسر جهان در کوالالامپور پایتخت مالزی در حال برگزاری است.
 
 
در این همایش پنج روزه، مسائلی همچون آموزش و فعالیت مدنی، امنیت اطلاعات در سطح جهان، چالش های فرهنگی پیش روی امنیت انسانی و ائتلاف برای صلح و امنیت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
 
این همایش با عنوان "به سوی ائتلاف تمدنها: محو شکافها برای دستیابی به صلح و توسعه" به همت دبیرخانه ائتلاف تمدنهای سازمان ملل درکوالالامپور برگزار می شود.
 
 
همایش الگوهای جهانی سازمان ملل برای اولین بار در سال 2009 در ژنو برگزار شد.
کد خبر 1135030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha