۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۱۲:۵۵

هرمزگان الگوی استفاده از لامپ کم مصرف در کشور معرفی شد

هرمزگان الگوی استفاده از لامپ کم مصرف در کشور معرفی شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: استان هرمزگان به لحاظ استفاده از لامپ های کم مصرف الگوی سایر استانها در کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر در بندرعباس، محمد صادق وجدانی افزود: از سال گذشته تاکنون یک میلیون و 600 هزار لامپ کم مصرف جایگزین لامپ های معمولی شده است.

وی بیان داشت: یک لامپ کم مصرف حدود 20 درصد لامپ رشته ای برق مصرف می کند. در صورتیکه قیمت تمام شده برق را به ازای هرکیلو وات ساعت 832 ریال محاسبه نماییم،  با توجه به کاهش مصرف برق به میزان 60  مگاوات، استفاده از لامپ کم مصرف  در نهایت هزینه مصرف برق را 150 میلیارد ریال کاهش می دهد.

وجدانی ادامه داد: هم اکنون به ازای هر مشترک 4 عدد لامپ کم مصرف در استان استفاده می شود و در حال حاضر نیز در تمام اماکن تجاری لامپ های کم مصرف جایگزین لامپ های معمولی شده است.

مدیرعامل توزیع برق خاطر نشان ساخت: برای کاهش مصرف برق در بخش سرمایشی نیز هم اکنون استفاده از کولر های گازی خورشیدی در دستور کار قرار گرفته و قرارداد آن با سازمان بهره وری انرژی ایران منعقد شده و بزودی طرح پایلوت این نوع کولرها در بندرعباس اجرا می شود که در صورت جایگزینی این کولرها با کولرهای معمولی مصرف برق 30 تا 40 درصد کاهش می یابد. 
 

کد خبر 1145721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha