۱۴ شهریور ۱۳۸۹، ۱۶:۰۸

سامانه مدیریت طرح اشتغالزایی کردستان راه اندازی شد

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیر کل کار و امور اجتماعی استان کردستان از راه اندازی سامانه مدیریت طرح اشتغالزیی این استان برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، رامین اسدی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم راه اندازی سامانه مدیریت طرح اشتغالزایی استان کردستان اظهار داشت: سامانه مدیریت طرح اشتغالزایی استان کردستان برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در راستای اجرای تعهد یک میلیون و 100هزار فرصت شغلی در کشور و بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور در سال جاری و با هدف مستند نمودن این اشتغال برای اولین بار در کشور توسط اداره کل کار و امور اجتماعی استان کردستان راه اندازی شد.

وی هدف اصلی از راه اندازی این سامانه را مستند نمودن فرصتهای شغلی ایجاد شده در سال جاری ذکر کرد و افزود: ثبت اطلاعات بنگاههای اقتصادی و به کار گمارده شدگان، ثبت اطلاعات پایه مانند عناوین طرحها، بخش های فعالیت و دستگاههای اجرایی، گزارشگیری لحظه ای از اشتغال ایجاد شده در استان، امکانات جانبی همچون تبادل پیغام بین مدیر و کاربران و اطلاع رسانی به مدیران با ارسال پست الکترونیکی و پیام کوتاه از جمله امکانات نصب شده برروی سامانه اشتغالزایی است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کردستان خاطرنشان کرد: استاندار کردستان به عنوان رئیس کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان،فرمانداران به عنوان روسای کارگروههای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستانها، مدیر کل کار و اموراجتماعی به عنوان دبیر کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان، مدیران دستگاه های اجرایی و دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی درسطح استان ازجمله کاربرانی هستند که می توانند به نسبت سطوح مدیریتی خود و با توجه به جایگاهی که در سامانه برای آنها تعریف شده است به اطلاعات این سامانه دسترسی داشته باشند.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه اداره کل کار و امور اجتماعی به تنهایی نمی تواند متولی تولید شغل باشد، گفت: در این راستا تمام دستگاه های متولی اشتغال از جمله سازمان های جهاد کشاورزی، بازرگانی، صنایع و معادن، تعاون و ... به همراه بخش خصوصی باید دست به دست هم داده و اقتصاد استان را اداره کنند تا بتوانیم با همت و کار مضاعف و بهره گیری از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود ایجاد 20 هزار فرصت شغلی را در سال جاری در استان محقق نمائیم.

کد خبر 1146181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha