۲۴ شهریور ۱۳۸۹، ۱۴:۰۰

کارت بازرگانی هوشمند برای نخستین بار در زنجان صادر شد

کارت بازرگانی هوشمند برای نخستین بار در زنجان صادر شد

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معدان استان زنجان گفت: با امضاء تفاهم نامه بین اتاق ایران و سازمان توسعه تجارت خارجی، استان زنجان به عنوان پایلوت صدور کارت بازرگانی هوشمند انتخاب شد.

ابراهیم جمیلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پس از امضاء تفاهم نامه، صدور کارت بازرگانی هوشمند جنبه اجرایی پیدا کرده و پس از عملیاتی شدن با این اقدام حضور فیزیکی اعضاء به حداقل می رسد.

جمیلی ادامه داد: هم اکنون با استقرار کمیته ای، عملیات نرم افزاری و سخت افزاری پروژه اجرا می شود و این عملیات به تدریج به سایر اتاق های بازرگانی کشور، اتاق تعاون و سازمان های بازرگانی توسعه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: چنانچه صدور کارت هوشمند آزمایشی در زنجان با نتیجه مطلوب همراه باشد، انتخابات نمایندگان اتاق ها به وسیله همین کارت ها به اجرا در خواهد آمد که این کارت ها در سه رنگ طلایی دارای رتبه اول، نقره ای دوم و برنزی رتبه سوم را به خود اختصاص خواهد داد و دارندگان کارت های طلایی در ادارات امور مالیاتی و گمرکات از امتیازاتی برخوردارخواهند بود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان خاطر نشان کرد: با اجرای سامانه یکپارچه مدیریت کارت بازرگانی، روند منطقی صدور کارت بازرگانی بنگاه های اقتصادی تسریع یافته و صدور کارت بازرگانی هوشمند امکان ارزیابی عملکرد تجار و طبقه بندی آنها را به لحاظ کمیت کیفیت و نوع صادرات و واردات و بازارهای هدف بیش از بیش میسر نموده و از بروز سوء استفاده های احتمالی تا حد امکان جلوگیری می شود.
کد خبر 1151570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha