۲۴ شهریور ۱۳۸۹، ۱۳:۰۸

سیل 4.7 میلیارد ریال به جاده های خوی خسارت زد

سیل 4.7 میلیارد ریال به جاده های خوی خسارت زد

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیر اداره راه و ترابری خوی از وارد آمدن خسارت چهار میلیارد و 770 میلیون ریالی بر اثر وقوع سیل به راههای ارتباطی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در خوی، حسین جهانی پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بارندگی اخیر موجب بروز خسارت‌هایی در ابنیه فنی، دیوارهای ساحلی و ترمیم راهها شده، افزود: کارشناسان میزان اولیه این خسارتها را بیش از چهار میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی از تخریب جاده خوی- قطور بطول 10 کیلومتر خبر داد و بیان داشت: متاسفانه جاری شدن سیل موجب تخریب و مسدود شدن راههای اصلی، فرعی و روستایی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بارندگی های اخیر همچنین به راهها، تاسیسات و تجهیزات حوزه راه و ترابری شهرستان نیز خسارت وارد کرده، اظهار داشت: با تلاش نیروهای حوزه راه و ترابری هم اکنون امنیت عبور و مرور در محورهای حوزه استحفاظی این شهرستان برقرار بوده و همچنین پاکسازی وترمیم جاده ها، بهسازی محورهای اصلی و فرعی بشکل شبانه روزی در دست اقدام است.

شهرستان خوی با وسعتی بالغ بر پنج هزار و 580 کیلومتر مربع در شمال غربی ترین نقطه ایران و آذربایجان غربی و در مرز کشور ترکیه واقع شده که یکی از کهن‌ترین مراکز تمدن در شمال غرب ایران و کانون بسیاری از حوادث تاریخی بوده است.

شهرستان خوی به ‌دلیل واقع شدن در مسیر جاده ابریشم و جاده تجارتی شرق و غرب، مورد بازدید بسیاری از جهانگردان و ایرانشناسان واقع شده ‌است.

کد خبر 1151903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha