۲۴ شهریور ۱۳۸۹، ۱۵:۲۸

معاون رئیس جمهور خبر داد:

تامین اعتبار 150 میلیارد ریالی برای 19 طرح خودکفایی دارویی

تامین اعتبار 150 میلیارد ریالی برای 19 طرح خودکفایی دارویی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اجرای طرح کلان تولید داروهای وارداتی از تامین اعتبار 19 طرح خبر داد و گفت: 19 طرح برای تولید این داروها کلید خورده اند و 150 میلیارد اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نسرین سلطانخواه امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از خط تولید داروی زیفرون (اینترفرون بتا 1) در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر افزود: محققانی که در این طرحها فعالیت می کنند قول داده اند که تا بهمن ماه 4 داروی جدید به بهره برداری می رسد.

وی از حمایت معاونت علمی از مراکز رشد علوم پزشکی خبر داد و گفت: در گام اول و به دلیل موفقیت های مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار ویژه برای تقویت زیرساختهای این مرکز اعطا می شود.

سلطانخواه به تصویب لایحه شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم برای اجرایی شدن شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت با همکاری وزیر بهداشت شرایط این شرکت ها و چگونگی اخذ مجوزهای لازم تهیه و به آنها ابلاغ شود تا بتوانیم از این ظرفیت قانونی در راستای تولید فناوری بهره بگیریم.

وی افزود: معاونت علمی با علم به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه علوم پزشکی، سرمایه گذاری در تجاری سازی حوزه سلامت را یکی از سرمایه گذاری های موثر می داند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تولید داروی زیفرون برای بیماران مبتلا به ام اس خاطرنشان کرد: تولید این دارو موفقیت بسیار خوبی برای کشور است چرا که بیماری ام اس علاوه بر فرد، خانواده وی را نیز درگیر می کند.

کد خبر 1152059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha