۲۴ شهریور ۱۳۸۹، ۱۶:۳۹

غلامرضا موسوی:

شورایعالی تهیه کنندگان مشکلات مالیاتی را بررسی کرد

شورایعالی تهیه کنندگان  مشکلات مالیاتی را بررسی کرد

اعضای شورایعالی تهیه کنندگان در جلسه اخیر خود تاکید مجدد بر لزوم وحدت همکاران، مسایل مبرم سینمای ایران و از جمله آخرین تحولات "کارگروه مالیاتی" را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید غلامرضا موسوی رئیس شورایعالی تهیه کنندگان و توزیع کنندگان فیلم سینمایی ایران ضمن اعلام خبر فوق افزود: در این نشست آخرین اقدامات نمایندگان شورا و معاونت سینمایی پیرامون حل و فصل مسایل و مشکلات مالیاتی خانواده بزرگ سینمای ایران مطرح شد. فرشته طائرپور و منوچهر محمدی نمایندگان شورایعالی تهیه کنندگان در "کارگروه بررسی مسایل مالیاتی" نیز توضیحات مبسوطی در مورد ریشه مشکلات مالیاتی و دلایل بروز آن بیان داشتند.

وی افزود: نمایندگان شورا در ادامه فعالیت‌های کارگروه اعلام داشتند که برای حذف ماده 15 و 16 آیین نامه اجرایی معافیت مالیاتی سینمای ایران، نامه‌ای به هیئت دولت ارسال شده است که با بررسی و تصویب آن در کمیسیون فرهنگی، مشکل کلیه هنرمندان سینمای ایران و طبیعتاً تهیه کنندگان برطرف خواهد شد. در همین نشست نمایندگان شورایعالی اعلام کردند، براساس توافقات "کارگروه مالیاتی" حوزه ویژه‌ای به هنرمندان سینمای ایران اختصاص خواهد یافت و به این ترتیب کلیه هنرمندان صرفاً به یک شعبه واحد مراجعه خواهند کرد.

موسوی ادامه داد:شورایعالی در همین نشست ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی و اقدام عملی هواپیمایی امارات در جهت تادیه حقوق تهیه حقوق کنندگان سینمای کشور، بخش حقوقی شورا را موظف ساخت تا علیه این شرکت به خاطر نمایش غیرقانونی فیلم و تضییع حقوق مادی و معنوی صاحبان فیلم‌ها در دادگاه‌های کشور اعلام جرم نماید و تا تامین حقوق تهیه کنندگان موضوع مورد پیگیری قرار گیرد. همچنین در این جلسه مقرر شد، طی نامه‌ای به شورای داوری خانه سینما موضوع کسر مبالغی غیرقانونی و بیش از عرف از حق‌السهم تهیه کنندگان، توسط یکی از تشکیلات اعلام و جهت بازپس گیری مبالغ کسر شده، اقلام لازم معمول شود.

در این نشست شورایعالی ضمن بررسی آخرین وضعیت ویدئو رسانه و دلایل رکود خرید فیلم از سوی شرکتها، موضوع مورد ارزیابی قرار گرفت. در نهایت شورا جهت کسب اطلاعات دقیق از کلیه همکاران تهیه کننده خواست تا فیلم‌هایی را که به شبکه ویدئو واگذار نکرده‌اند به دبیرخانه شورا اعلام نمایند تا اقدامات بعدی بر اساس آمار و اطلاعات دقیق صورت گیرد.

موسوی در پایان به موضوع وحدت که این روزها مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است پرداخت و گفت: شورای عالی عملاً اقدام‌های لازم را برای وحدت انجام داده است و در حال حاضر 3 گروه تشکیلات تهیه کنندگی از چهار گروه موجود براساس اصل وحدت تحت نام شورایعالی فعالیت صنفی دارند. در این زمینه چندین بار برای حضور تشکیلات چهارم مذاکراتی صورت گرفته که البته و متاسفانه به نتیجه نرسید است.

وی دلیل به نتیجه نرسیدن را تلقی چهار گروه از وحدت دانست و افزود: وحدت تشکیلاتی اشکال مختلف دارد که نوع معمول تشکیلات صنفی یکی از شیوه‌های رایج است. نوع دیگر وحدت تشکیلاتی شیوه‌ای است که در شرایط حاضر شورایعالی اداره می‌شود و تصمیمات شورا برای هر سه تشکیلات عضو لازم الاجراست.

کد خبر 1152109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha