۲۴ شهریور ۱۳۸۹، ۱۸:۴۱

مرکز درمان ناباروری رویان در اردبیل راه اندازی می شود

اردبیل - خبرگزاری مهر: سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل از راه اندازی و افتتاح چرخه کامل درمان ناباروری رویان جهاد دانشگاهی طی یک ماه آینده در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بیله سوار، اکبر قاسمی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با مراکز علمی و فرهنگی شهرستان اظهار داشت: این مرکز با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در مرکز استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی تحقق این مهم را در گرو افزایش اعتبارات این نهاد دانشگاهی در طی سالهای اخیر دانست و اضافه کرد: بودجه کلی این سازمان در زمان دولت نهم و دهم، بیش از 60 درصد افزایش یافته است که رقم چشمگیری است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان همچنین با اشاره به راه اندازی اولین مزرعه تحقیقاتی گیاهان دارویی استان اردبیل افزود: به همت محققان جهاد دانشگاهی اولین مزرعه تحقیقاتی درختان و گیاهان دارویی استان نیز در ابتدای سال جاری با کاشت 60 گونه گیاهی در پارس آباد راه اندازی شده است.

وی از ایجاد و راه اندازی نمایندگی جهاد دانشگاهی در شهرستان بیله سوار طی آینده ای نزدیک خبر داد و با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی این شهرستان تصریح کرد: بیله سوار بهترین مرکز برای ایجاد نمایندگی جهاد دانشگاهی در شمال استان است.

وی جهاد دانشگاهی را جزو نهادهای علمی، آموزشی و دارای منابع انسانی متعهد و کارآمد و پیش گام در توسعه علمی و فن آوری کشور عنوان کرد و ابراز داشت: به منظور بالا بردن بنیه علمی ایجاد نمایندگی این نهاد در شهرستانهای استان ضروری است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اظهار امیدواری کرد، طی چند روز آینده نمایندگی جهاد دانشگاهی در شهرستان بیله سوار افتتاح و به بهره برداری برسد.

فرماندار بیله سوار نیز در این دیدار طی سخنانی با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور در این شهرستان خاطر نشان کرد: این مراکز علمی و فرهنگی با ایجاد 30 رشته تحصیلی و جذب سه هزار دانشجو در خط مقدم مقابله با تهاجمات فرهنگی می باشند.

نورعلی فصیحی ایجاد نمایندگی جهاد دانشگاهی در  بیله سوار را در افزایش شاخصهای علمی و فرهنگی این شهرستان موثر عنوان کرد و ابراز داشت: این سازمان می تواند با ایجاد مرکز تحقیق و پژوهش در بخش کشاورزی به مهمترین نیاز این شهرستان پاسخ دهد.

کد خبر 1152199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha