۲۰ مهر ۱۳۸۹، ۱۵:۲۶

اتصال 19 مکان مذهبی خراسان جنوبی به گاز طبیعی

بیرجند - خبرگزاری مهر: همزمان با برگزاری نوزدهمین اجلاس سراسری نماز 19 مکان مذهبی استان به شبکه گاز طبیعی متصل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم اتصال 124 مین مکان مذهبی استان به گاز طبیعی، گفت: همزمان با برگزاری اجلاس نماز در استان 19 مکان مذهبی به گاز طبیعی متصل شده که این رقم به 124 مشترک رسیده است.

حسن افتخاری افزود: با برخورداری این اماکن تاکنون 124 مکان مذهبی مشتمل بر حسینه ها، مسجد و مدرسه علوم دینی به صورت رایگان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

وی با بیان اینکه گاز رسانی به شهرهای بیرجند، قاین، فردوس، اسلامیه و خضری دشت بیاض انجام شده است، اظهار داشت: هزینه گازرسانی این مساجد بالغ بر 736 میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران تامین و پرداخت شده است.

 افتخاری با بیان اینکه مساجد به عنوان والاترین و مقدس ترین مکان جمعی در دین مبین اسلام بوده و از نظر ارائه خدمات نیز در اولویت قرار دارند، افزود: در این راستا اولین مکان گازرسانی شده در هر شهر مساجد بوده که اولین شعله گاز در هر شهر در یکی از مساجد آن شهر روشن می شود.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: پروژه های گاز رسانی به شهرهای سرایان، آیسک و سه قلعه به عنوان بزرگترین پروژه های شهرستان سرایان آماده بهره برداری بوده و بزودی اولین شعله گاز طبیعی در شهرهای فوق در مساجد جامع شهر سرایان، حسینیه شهدای گمنام شهر آیسک و سه قلعه روشن خواهد شد.

کد خبر 1169528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha