۲۰ مهر ۱۳۸۹، ۱۶:۱۴

نمایش مستند/

مروری بر آثار امیر حسین ماکویی در خانه هنرمندان

مروری بر آثار امیر حسین ماکویی در خانه هنرمندان

مروری بر برخی از آثار امیر حسین ماکویی، نویسنده، تهیه کننده وکارگردان، با حضور جمعی از سینماگران، در خانه هنرمندان ایران انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین ماکویی فارغ التحصیل رشته
 کارگردانی سینما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی . نویسنده ، تهیه کننده وکارگردان و عضو پیوسته انجمن مستند سازان سینمای ایران  است که برخی از آثار او از جمله مستند‌های "کوچه جنون"، "سالامبور" و فیلم مستند داستانی"سقانفار" و فیلم کوتاه "یکی از سنگ های هفت سنگ"، روز چهارشنبه 21 مهرماه از ساعت 17:30 الی 20 اکران می‌شود

"کوچه جَنون" محصول سال 1382 مستند کوتاهی به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر حسین ماکویی، درباره شخصی به نام علیرضا تورانی است . بررسی زندگی او در کنار مسجد جامع روستا که از قدیمی‌ترین آثار باستانی ایران محسوب می‌شود، به تصویر کشیده شده است.

"یکی از سنگ‌های هفت سنگ" محصول سال 1387 و1388 فیلم کوتاه داستانی‌ای درباره مدرسه‌ای در یکی از روستاهای کوهپایه‌ای مازندران ایران که در حال تعطیل شدن است. یکی از شاگردان این مدرسه به نام نظرعلی سعی در جلوگیری از بسته شدن مدرسه دارد.

"سقانفار" محصول سال 1388 فیلم مستند داستانی، کوتاهی درباره بناهایی در شمال کشور و در منطقه مازندران به نام سقانفار است که به استعانت از حضرت ابوالفضل ساخته شده و مردم با دعا در آن حاجت می‌گیرند. به هنگام بارش باران شدید، در فصل دروی برنج، مردم آن منطقه در این بنا دعای قطع باران می‌کنند. "سالامبور" محصول سال 1389 فیلم مستند نیمه بلندی درباره صادرات چرم خام ایرانی به نام سالامبور به کشورهای ایتالیا و ترکیه و مشکلات صنعت چرم در ایران است.
 
 

کد خبر 1169576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha