۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۱۲:۴۷

در نیمه نخست امسال رخ داد:

تشکیل 17هزار پرونده برای متخلفان اقتصادی در کرمانشاه

تشکیل 17هزار پرونده برای متخلفان اقتصادی در کرمانشاه

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان کرمانشاه از تشکیل 17 هزار پرونده برای متخلفان اقتصادی طی نیمه نخست امسال در این استان خبر داد.

رضا فتاح پور در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمانشاه، اظهار داشت: طی شش ماهه اول سال جاری با تلاش مضاعف پرسنل و بازرسان این معاونت،17 هزار و 340 پرونده برای متخلفان اقتصادی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی تخلفات مکشوفه را به تفکیک شامل چهارهزار و 214 پرونده گرانفروشی، 603 پرونده برای عدم صدور فاکتور، سه هزارو 730 پرونده برای عدم نصب برچسب قیمت بر روی اجناس، 393 پرونده به خاطرتداخل صنفی،31 پرونده برای واحدهایی که از صندوق مکانیزه یا ترازوی دیجیتال استفاده نکرده اند، 234 پرونده برای عرضه کنندگان خارج از شبکه کالا و 20 پرونده تخلف نیز برای واحدهای تولیدی که بدون پروانه بهره برداری مشغول به فعالیت بوده اند، عنوان کرد.

فتاح پور ارزش کلی این تخلفات را که منجر به تشکیل پرونده شده 14 میلیارد و 382 میلیون و 935 هزار و 26 ریال اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به عزم جدی معاونت بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی برای مقابله اصولی و قانونی با تخلفات اقتصادی در بازار، از مردم به خاطر تماس های تلفنی آنان با شماره 124 و ارایه گزارش و شکایات متعدد در زمینه تخلفات اقتصادی قدردانی کرد و از آنان خواست مانند همیشه بازرسان را در امر تنظیم بازار و  نظارت های نامحسوس یاریگر باشند.

فتاح پور همچنین همکاری بازرسان مجمع امور صنفی در تنظیم بازار و نظارت و کنترل قیمت ها و رسیدگی به شکایات مردمی را خوب ارزیابی کرد و گفت: از مرداد ماه در کرمانشاه فعالیت های بازرسی در بخش خرده فروشی به مدیریت بازرسی مجمع امور صنفی واگذار شده و با توجه به اینکه بیش از 50 درصد بر توان اجرایی بازرسی مجامع امور صنفی افزوده شده بازرسان مجمع می توانند در چارچوب وظایف خود به تمامی شکایات و گزارش های مردمی در خصوص تخلفات اقتصادی رسیدگی کنند.

وی نقش ناظران افتخاری را نیز در زمینه نظارت بر قیمت ها و تنظیم بازار موثر دانست و خاطر نشان کرد: مردم می توانند علاوه بر ارائه گزارش های خودبه شماره تلفن 124 ستاد خبری معاونت بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی،  شکایت خود را در این زمینه با شماره تلفن های 8258840 و 8258841 بازرسی مجمع امور صنفی نیز در میان بگذارند.

کد خبر 1169971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha