۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۱۵:۱۷

قالیباف:

مساجد و حسینیه ها باید نگهدار فرهنگ عاشورایی باشند

مساجد و حسینیه ها باید نگهدار فرهنگ عاشورایی باشند

شهردار تهران گفت: مساجد و حسینیه ها با فرهنگ عاشورایی و بر بستر سنتهای الهی بنا شده اند و بدون شک باید امروز هم نگهدار این فرهنگ باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف با حضور در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) خیابان مولوی با اشاره به اینکه خدا را شاکرم که توفیق دیدار با شما مردم نجیب و شهید پرور و محبان اهل بیت (ع) را نصیبم کرد اظهار داشت: در ایام هفته دفاع مقدس که چند روزی از آن می گذرد از شهدایی یاد کردیم که هستی و جانشان را کف دستشان گرفتند و مهمترین سرمایه زندگیشان را بدون هیچ منتی در راه خدا دادند. توفیق بزرگی است که فردی به این نقطه برسد و چنین تصمیمی بگیرد؛ آن هم با عشق و علاقه.

وی با بیان اینکه قریب به اتفاق شهدای دفاع مقدس از نظر اقتصادی از خانواده های متوسط رو به پایین بوده و در محلات جنوب شهر زندگی می کردند افزود: ویژگی دیگری که در قریب به اتفاق این شهدا وجود دارد این است که آنها بچه های مسجد و هیئت بودند و در چنین محیط هایی بزرگ شدند. من از این حرف می خواهم این نتیجه را بگیرم که الان وقتی دست بچه ها را می گیریم و به هیئت می بریم باید بدانیم که شهدا هم در دوران کودکی با پدرانشان این را ه را رفته اند.

شهردار تهران ادامه داد: امروز بدون شک مساجد و هیئتها و حسینیه ها باید نگه دار این فرهنگ باشند، باید به این مسئله توجه کنیم عزاداریهایمان مانند دوران دفاع مقدس باشد که هم احساست داشت و هم شناخت و عقل و تدبیر.

وی با بیان اینکه هر چقدر حسینیه را بزرگتر کنیم، جمعیت بیشتری بیایند، علم بزرگتری برداریم، شب تا صبح هم گریه کنیم کار به جایی نمی رسد گفت: همه افتخار دفاع مقدس و شهدا در این است که از فرهنگ هیئتها با اخلاص و با مال حلال و با ذکر امام حسین (ع) حراست کردند و البته توفیق هم پیدا کردند. شما هم در ثواب آنها بدون شک شریکید، قدر بدانید تا مبادا این مسیر را از دست بدهید.

وی به مجموعه قلعه مرغی و پل جوادیه اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه ای مثل قلعه مرغی که سرمایه بزرگی برای جنوب شهر است با هزینه ای حدود 500 میلیارد تومان یعنی معادل نصف بودجه شهرداری در سال 84 که من وارد شهرداری شدم ساخته می شود. همچنین در مورد پل جوادیه تصمیم گرفتیم پل جدید را نه تنها عریض و مقاوم بلکه زیبا و شاخص احداث کنیم که از نظر زیبایی در خاورمینه نمونه است.

قالیباف به وجود بافت های فرسوده به ویژه در جنوب تهران نیز اشاره کرد و گفت: برای نوسازی واحدهای فرسوده نیازی به پرداخت هزینه پروانه ساخت و ساز به شهرداری نیست و اگر در گذشته نیز تخلفی کرده باشند، بخشوده می شود و برای صدور پروانه سه، چهار یا پنج طبقه هم هزینه ای گرفته نمی شود. این مبلغ قابل توجهی از درآمدهای شهرداری است ولی این مساعدتها حق جنوب شهر است و باید کمک شود تا این منطقه رونق پیدا کند.

وی افزود: همه سعی ما بر این است که اشتباه نکنیم و یا کمتر اشتباه کنیم و تصمیم گیریها را با طمانینه انجام دهیم. البته ذهن تاریخی مردم ما همیشه از عدلیه، بلدیه و نظمیه ناراحت است که مربوط به کارکردهاست و مردم بی دلیل ناراحت نیستند. به هر میزان ما کارمان را درست انجام دهیم همانقدر میزان رضایت مندی بالا می رود.

کد خبر 1170297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha