۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۲۰:۰۱

وزیر کار عنوان کرد:

3.5 میلیون دانشجو تنها دروس نظری را فرا می گیرند

3.5 میلیون دانشجو تنها دروس نظری را فرا می گیرند

کرج - خبرگزاری مهر: عبدالرضا شیخ الاسلامی وجود سه و نیم میلیون دانشجو در رشته های نظری را معضلی برای کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، وزیر کار و امور اجتماعی ظهر چهارشنبه در مراسم گردهمایی مدیران فنی و حرفه ای در جمع خبرنگاران از وجود بیش از سه میلیون دانشجوی رشته های نظری انتقاد کرد و گفت: این حجم از فارغ التحصیلان نظری در آینده با معضل بیکاری مواجه شده و به معضلی در بازار کار کشور تبدیل می شوند.

عبدالرضا شیخ الاسلامی افزود: در حال حاضر معضل بیکاری سایه سنگین خود را بر همه ابعاد زندگی ما انداخته است و آنچه به تحقیق روشن شده این است که تنها راه غلبه بر این معضل توانمندسازی نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: وجه غالب این توانمندسازی نیز حرفه آموزی و آموزشهای مهارتی به افراد است.

شیخ الاسلامی تعریف عمومی بیکاری را عدم توانایی در انجام کار دانست و اظهار داشت: صرف برخورداری از مدارک و مدارج تحصیلی به معنای بهره مندی از شغل و اشتغال در جامعه نیست.

وی تصریح کرد: چه بسا صاحب مدرکانی که توانایی انجام کار را به لحاظ مهارتی نداشته و تنها در دروس نظری با موفقیتهایی روبرو بوده اند.

این مسئول یادآور شد: تربیت نیروهای متخصص در زمینه های نظری بدون آموزش مهارتهای کافی جز به بالا رفتن توقعات آنان و عادت به پشت میز نشینی منجر نخواهد شد و این در حالیست که فرصتهای اداری موجود در کشور محدود بوده و در واقع اشباع شده است.

وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر گفته های مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش مراکز فنی و حرفه ای و تربیت سرپنجه های توانا در تمامی زمینه ها اعلام داشت: چنانچه مدرک توام با مهارت و توانایی در انجام کار نباشد فرصت کاری کاهش می یابد.

کد خبر 1170401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha