۲ آبان ۱۳۸۹، ۸:۳۹

صفارهرندی:

عامل اصلی اقتدار ایران، به چالش کشیدن سیاست های غرب است

عامل اصلی اقتدار ایران، به چالش کشیدن سیاست های غرب است

سنندج - خبرگزاری مهر: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به چالش کشیدن سیاست های دولت های غربی را یکی از عوامل اصلی اقتدار و توان نظام اسلامی در صحنه های بین المللی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، محمد حسین صفارهرندی شامگاه شنبه در جمع تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان اظهار داشت: علاوه بر تمامی دستاوردهای علمی و پیشرفت های صورت گرفته طی چند سال اخیر، به چالش کشاندن سیاست های غرب و فلسفه وجودی کشورهای مستکبر یکی از عوامل اصلی اقتدار نظام اسلامی در صحنه ها و حوادث بین المللی به شمار می رود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران طی پنج سال اخیر با سیاستی کاملا درست و با حضور به موقع در تمامی صحنه ها و نشست های بین المللی سیاست های غرب را به چالش کشید و امروز کشورمان به جایگاهی دست یافته است که بدون حضور ما امکان برگزاری نشست های منطقه ای و بین المللی وجود ندارد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی از دنیای غرب کاملا متفاوت است و تصویری که ما از جهان ارائه می کنیم دیدگاه جدیدی است و به همین دلیل از سوی کشورهای مختلف و آزاده در جهان مورد استقبال قرار می گیرد که این روند باعث نگرانی کشورهای غربی به ویژه آمریکا شده و غربی ها از هر تلاشی برای متوقف کردن جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند.

وی بیان داشت: بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا خیال می کرد که به تنهایی می تواند در جهان قدرت نمایی کند ولی با ظهور و حضور جمهوری اسلامی ایران در صحنه و ارائه تصویری جدید از نحوه تعاملات جهانی، این خیال خام خیلی زود از بین رفت و امروز کشور آمریکا خود در شرایط بسیار سختی قرار گرفته و بسیاری از صاحب نظران اعتقاد دارند که تا چندی دیگر این کشور از درون دچار مشکل شده و فروپاشی آن قطعی است.

صفارهرندی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالات کتبی که از سوی دانشجویان مطرح می شد پاسخ گفت که البته بخش زیادی از سوال های مطرح شده حول محور وضعیت کنونی فرهنگ کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

دانشجویی از وی در مورد فقر فرهنگی در کشور و همچنین مهمترین دستاورد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم پرسید که وی با اشاره به آمارهای مختلفی عنوان کرد: در دولت نهم اقدامات و برنامه های بسیار خوبی در حوزه های فرهنگی اجرایی شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور یادآور شد: شمار تماشاگران تئاتر در چهار ساله دولت نهم از دو میلیون نفر به بیش از شش میلیون نفر رسید، 100 سالن سینما از 250 سالن موجود در کشور بازسازی شد، بودجه قرآنی در کشور 30 برابر شد و شمارگان انتشار کتاب از 43 هزار عنوان در سال به بیش از 57 هزار عنوان افزایش پیدا کرد.

دانشجوی دیگر از وی در مورد دلیل تغییر سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم پرسید که وی در پاسخ عنوان کرد: تغییر و تحول در وزارت خانه ها با حضور دولت دهم یک امر طبیعی است و اصولا این اتفاقات باعث پوست اندازی دولت می شود، ولی بعضی سوالات در حوزه های سینمایی وجود دارد که من تاکنون پاسخی برای آنها پیدا نکرده ام.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اولین مورد به رفع توقیف تعدادی از فیلم ها برمی گردد که تاکنون مشخص نشده چرا و به چه علت آثاری که شرایط لازم برای اکران در کشور را نداشته و در دولت نهم توقیف شده بودند، در دولت جدید به راحتی اکران شدند، و باید مسئولان پاسخ قانع کننده ای برای مردم داشته باشد که آیا ما در سیاست های کاری و فرهنگی خود کوتاه آمده ایم یا اینکه اتفاق دیگری افتاده است.

چندین سوال در خصوص جریانات مربوط به جشن خانه سینما از سوی دانشجویان مطرح شد که صفار هرندی در پاسخ گفت: اصولا کار کردن با هنرمندان قلق خاصی دارد و من با توجه به سابقه ای که در حوزه های فرهنگی دارم این را درک کرده و بارها با خود هنرمندان نیز در این حوزه صحبت کرده ام.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: وقتی که مدیریت سینمای کشور درب را باز کرده و همه را وارد می کند خوب باید پای مشکلات و اتفاقات ان هم بنیشند که به عنوان مثال باید به نکته ای اشاره کنم که ما در زمان دولت نهم فیلم هنرمندی را توقیف کردیم ولی متاسفانه کسی در این میان نامه ای به رئیس جمهور نوشت و این فیلم اکران شد و امروز همان فرد در جشن خانه سینما حرف هایی می زند که خارج از عرف و چهارچوب کنونی کشور است.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالاتی پیرامون انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری عنوان کرد: متاسفانه در این رویداد ملی افرادی که سابفه خوبی هم در انقلاب داشته و در حوزه های مختلف فعالیت می کردند، فریب رسانه های بیگانه را خورده و با کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس هم دست شدند ولی حضور مردم در صحنه به ویژه در 9 دی و 22 بهمن تمامی نقشه های شوم فریب خوردگان داخلی و دولت های خارجی را نقش برآب کرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقتی که رئیس جمهور آمریکا در مجلس این کشور در خصوص اعتبارات مقابله با نظام اسلامی گزارش می داد، بخش زیادی از اقدامات فریب خوردگان داخلی را در گزارش های خود عنوان می کرد که این اتفاق مایه ننگ این افراد است.

کد خبر 1176820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha