۲ آبان ۱۳۸۹، ۱۶:۵۲

نجار:

علت کندی روند طرح مسکن مهر در کرمان بررسی می شود

علت کندی روند طرح مسکن مهر در کرمان بررسی می شود

کرمان - خبرگزاری مهر: استاندار کرمان با اشاره به لزوم تسریع در ساخت و سازهای مسکن مهر گفت: علت کندی روند کار مسکن مهر در کرمان باید بررسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان اسماعیل نجار ظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم برگزار شد گفت: متصدیان امر مسکن در حوزه مسکن روستایی و مسکن شهری و مهر باید علت کندی روند ساخت مسکن مهر در برخی قسمتها را پیگیری و نسبت به حل مشکل اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلات طرح شده در حوزه مسکن معطلی در بانکها است که باید در این خصوص به مردم آموزش داده شود به گونه ای که قرار نباشد همه در بانکها ازدحام کنند و باید مسئله توسط مسئولین حل شود.

نجار افزود: در شهرهای زیر 25 هزار نفر نباید زمین رایگان برای کمتر از دو طبقه اختصاص داده شود بلکه باید از زمینی که رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد بتوان حداقل دو طبقه ساخت و در اختیار دو خانواده قرار داد.

وی همچنین خواستار توجه مسئولین اتحادیه ها و تعاونیهای مسکن برای جلوگیری از دوباره کاری در آماده سازی شد و افزود: کار آماده سازی باید نزدیک به تحویل مسکن انجام شود و این گونه نباشد که آسفالت یا جدول گذاری قبل از اتمام پروژه مسکن انجام شود که بعد از اتمام پروژه نیز نیاز به ترمیم داشته باشد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به اختصاص زمین از سوی دولت برای مسکن مهر نباید برای ارائه خدمات شهری و گاز و برق پول گرفت بلکه باید به صورت کلی از اراضی  چند هکتاری که در مسکن مهرشهرهایی مثل کرمان اختصاص داده شده بخشی را به کاربریهای خدماتی اختصاص داد.

وی گفت: هفته آینده برای پیگیری علت ضعف خدمات رسانی به برخی پروژه های مسکن مهر از تعاونی های مسکن مهر کرمان بازدید می شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کرمان نیز در این جلسه گفت: تاکنون برای پنج هزار و 593 واحد معرفی به بانک داده شده که بیش از برنامه معرفی کردیم که از این تعداد دو هزار و 850 واحد در مرحله فونداسیون هستند.

محمد رضا ودیعتی ادامه داد: مشکلی که در قراردادهای بانکی است کمبود نیرو در بانک مسکن به ویژه در جنوب استان است به گونه ای که بانک مسکن شعبه عنبرآباد تنها سه کارمند دارد و 800 معرفی به بانک در این شهر داریم که بعضا به دلیل دیر رسیدن نوبتشان منصرف می شوند و تاکنون تنها 350 مورد قرارداد با بانک منعقد شده است.

وی تصریح کرد: اگر تسهیلات تکمیلی پروژه های مسکن شهری به شهرهای زیر 25هزار نفر نیز اختصاص یابد می توان پروژه ای باقیمانده مسکن را از سالهای قبل تکمیل کرد.

کد خبر 1177367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha