۸ آبان ۱۳۸۹، ۱۵:۱۳

تقی پور خبر داد:

ایجاد مراکز فناوری اطلاعات در تمامی وزارتخانه ها

ایجاد مراکز فناوری اطلاعات در تمامی وزارتخانه ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در این وزارتخانه، از ایجاد مراکز فناوری اطلاعات در تمامی وزارتخانه های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی پور صبح امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه چند تن از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرعت زیاد تغییر و تحول در این حوزه به تجدیدنظر بر ساختارهای سنتی تاکید کرد و گفت: امروز در فناوری اطلاعات و ارتباطات نیازمند ساختارهای پوینده و بالنده هستیم تا بتوانیم این جهش را مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر سرعت یافتن حرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور برای ارائه خدمات با کیفیت و با سرعت بیشتر به مردم گفت: ساختارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کلان و ملی در حال تغییر است به نحوی که امروز شاهد اداره 90 درصد این حوزه به صورت غیر دولتی هستیم.
 
تنها در بخش صوت پاسخگوی نیازهای ارتباطی کشور بوده ایم
 
تقی پور با بیان اینکه امروز در جایگاه دولت و حاکمیت بحث سیاست گذاری، هدایت و نظارت مهمترین محورهای مطرح شده است گفت: نیازمند جهش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم چرا که حرکت عادی در این منحنی رشد پاسخگوی نیازهای کشور نیست.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برهه ای از زمان تنها انتظار از ارتباطات به استفاده از صوت و مکالمه خلاصه می شد ادامه داد: امروز با اتفاقات در دنیا ارتباطات به سه بخش صوت، دیتا و تصویر تقسیم می شود که ما تنها در بخش صوت پاسخگوی نیازهای کشور هستیم. در بخش دیتا نیز تلاشهایی صورت گرفته اما به یکپارچگی مدنظر نرسیده ایم و نیازمند نگاه راهبردی در بحث پهنای باند بین الملل و داخلی هستیم. در حوزه تصویر نیز تنها با ایجاد پهنای باند دسترسی و تاسیس شبکه های جدید می توانیم پاسخگوی نیازهای فرهنگی جامعه باشیم.
 
وی با بیان اینکه ایران نسبت به دیگر کشورهای دنیا کمترین استفاده را از فناوری اطلاعات در حوزه نیازهای فرهنگی جامعه داشته است خاطرنشان کرد: آنچه که در مقابل جنگ نرم و و تهاجم فرهنگی می تواند موثر واقع شود ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیرساختهای ارتباطی خواهد بود.
 
وی بر تحکیم نقش و اهمیت ایران در ارتباطات جهانی و منطقه خاورمیانه تاکید کرد و گفت: مدیریت فناوری اطلاعات در سطح کلان و ملی در کارگروه مدیریت فاوا زیرنظر ریاست جمهوری در حال شکل گیری است تا بزودی شاهد ارائه امکانات همسطح در کشور و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان باشیم.
 
مدیریت اینترنت و ایجاد یکپارچگی اطلاعاتی
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر بحث مدیریت اینترنت و ایجاد یکپارچگی اطلاعات میان تمامی بخشها تاکید کرد و افزود: امروز با پراکندگی و تفرق اطلاعات روبرو هستیم که با هوشمندی و هماهنگی با برنامه های کلان باید به سمت یکپارچگی مدیریت شود.
 
وی از ایجاد مرکز مدیریت IT در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از مصوبات کارگروه مدیریت فاوا خبر داد و گفت: این مرکز به عنوان الگویی برای دیگر وزارتخانه های کشور خواهد بود تا جایگاه فناوری اطلاعات در سطح کشور پررنگ شود.
 
دکتر تقی پور با اشاره به استفاده متمرکز تمامی وزارت خانه های کشور از فناوری اطلاعات در فرآیندها و نیز بهره برداری از شبکه های پیشرفته گفت: ایجاد مراکز فناوری اطلاعات در سازمانهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات از ماموریتهای این مرکز است به نحوی که در تلاش هستیم وزارت ارتباطات را به عنوان اولین وزارتخانه الکترونیکی در کشور معرفی کنیم.
کد خبر 1181344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha