۹ آبان ۱۳۸۹، ۹:۱۵

غضنفری:

ایران پرقدرت به اکسپوی 2015 میلان می‌رود

ایران پرقدرت به اکسپوی 2015 میلان می‌رود

وزیر بازرگانی از برنامه حضور پرقدرت کشورمان در اکسپوی 2015 میلان ایتالیا خبر داد و گفت: اکسپوها یک المپیک فرهنگ و فناوری به‌شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی غضنفری در مراسم اختتامیه اکسپو 2010 شانگهای در تهران گفت: بازدید حدود 7 میلیون نفر از سالن جمهوری اسلامی ایران در مدت زمان 6 ماهه اکسپوی شانگهای، یک رکورد تاریخی برای بازدید از نمایشگاههایی به شمار می رود که ایران در آن حضور داشته است.

وزیر بازرگانی افزود: در خلال برگزاری این نمایشگاه، هیئت های مختلفی از چین به ایران آمده و هیئت هایی نیز از ایران به این کشور سفر کرده اند و در مجموع، قول و قرارهایی برای انجام کارهای مشترک در آینده نیز وجود داشته است که امیدواریم بتواند منجر به شکوفایی اقتصاد ایران شود.

وی تصریح کرد: غیر از بحث های اقتصادی و تجاری که نتیجه قوی حضور کشورمان در اکسپوی شانگهای به شمار می رود ، بسیاری از تبلیغاتی که بر ضد فرهنگ، تمدن و انقلاب کشور وجود داشت نیز خنثی شد و مردم دنیا از نزدیک تمدن گذشته، حال و برنامه های مختلف ایران را مشاهده کردند.

به گفته غضنفری، حضور ایران در اکسپو منتقل کننده پیام کشورمان به دنیا بود، به خصوص زمانیکه رئیس جمهور با حضور خود در روز ملی ایران، توانستند ارتباط نزدیکی با مردم دنیا برقرار سازند و رسانه ها نیز استقبال خوبی از وی داشتند.

وی اظهار داشت: آخرین موضوعی که بازدیدکننده در زمان خروج از سالن جمهوری اسلامی ایران مشاهده می کرد، کتیبه ای از شعر معروف سعدی" بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند" بود که نشان می داد پیام ملت ایران، پیام دوستی، صلح و همزیستی مسالمت آمیز است.

وزیر بازرگانی خاطرنشان کرد: تکنولوژی، فناوری و فرش ایرانی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گرفت و اگرچه در بسیاری از غرفه کشورهای مختلف و عربی، استفاده زاید الوصفی از مالتی مدیا شده بود، اما در این غرفه ها، بازدیدکننده بر روی یک ریل قرار می گرفت و مجبور بود تا تصاویری را که از قبل تدارک دیده شده بود را مشاهده کند، بنابراین بازدیدکننده یک عنصر منفعل بود که تنها، صحنه هایی که برایش تدارک دیده شده بود را می دید.

وی ادامه داد: اگرچه این تصاویر جذاب بود؛ ولی بازدیدکننده تنها، گیرنده آن تصاویر بود؛ اما زمانی که بازدیدکننده به سالن ایران می رفت، قدرت انتخاب داشت. یک بازدیدکننده از سالن ایران می توانست فرش ببافد، و خودش انتخاب می کرد که چه قسمتی از غرفه ایران برایش جذاب تر است.

غضنفری از مستندسازی سالن ایران و سایر کشورهای حاضر در اکسپو 2010 شانگهای خبرداد و گفت: ظرف 6 ماه آینده باید نقاط ضعف و قوت اکسپو را به خوبی تحلیل کنیم و آنها را دستمایه ای برای میلان ایتالیا قرار دهیم.

وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از این جمع بندی، مصوباتی را از دولت اخذ و فراخوان برای دریافت ایده های مختلف خواهیم داشت تا بتوان با قدرت در اکسپوی 2015 میلان حاضر شویم. 

غضنفری گفت: دولت از همکاری مشترک با بخش خصوصی در نمایشگاه اکسپوی شانگهای بسیار بهره مند شده است و بر این اساس، باید سهم بخش خصوصی را در میلان بیشتر کنیم؛ چراکه حضور بخش خصوصی در مدیریت اکسپوی میلان می تواند اثربخشی حضور کشورمان را بالا برد. 

کد خبر 1181632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha