۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۴:۱۸

30 هزار گفتمان دینی در کشور برگزار می شود

30 هزار گفتمان دینی در کشور برگزار می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: دبیر گفتمان های دینی کشور از سیر صعودی گفتمان های دینی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به برنامه های پیش بینی شده در کشور 30 هزار گفتمان دینی در کشور برگزار خواهد شد که دو هزار از این تعداد در استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، علیرضا مزروعی ظهر یکشنبه جمع در خبرنگاران با بیان اینکه گفتمان های دینی از لحاظ شاخص مصوب برای سال جاری هفت هزار گفتمان بوده است، افزود: در محور گفتمان های دینی نقش اطلاع رسانی یک نقش راهبردی  است.

وی اظهار داشت  در گفتمان های دینی بیشترین هدف جامعه را جوانان و نوجوانان با عنوان گروه هدف فرهنگی و کار فرهنگی متناسب با مسائل روان شناختی و جامعه شناسی می باشد که نقش مدل فرهنگی بسیار معنا دار است و برای این قشر بسیار حائز اهمیت است که با چه روشی با گروه هدف یک ارتباط دو سویه فعال ایجاد کنیم .

مزروعی گفت: در مسائل گفتمان دینی نه روش کلاسداری اعمال می شود و نه از روش سخنرانی بهره گرفته می شود بلکه از طریق ارتباط دو سویه (ارتباط تعاملی ) نقش متقابل ایجاد می شود لذا در راستای فعال تر کردن نقش بیشتر مخاطبین و پاسخگویی به ابهام و شبهات این است که در این طرح مشارکت جوانان را بیشتر کنیم تا در مورد مسائل اظهار نظر کنند.

وی با بیان که گفتمان های دینی در مدارس، مساجد، کانون های جمعیتی، دانشگاهها برگزار می شود، افزود: در سال گذشته از شش هزار مصوب گفتمان دینی 18 هزار گفتمان دینی در کشور برگزار شد .

دبیر گفتمان های دینی کشور تاکید کرد : با توجه به نیاز های نوجوانان و از طریق پژوهش هایی که در سطح کشور انجام می شود، موضوعاتی که در نظام جمهوری اسلامی مورد تاکید است.

مزروعی همچنین یادآور شد: در این راستا باید جوانان را با خرافات و کج اندیشی هایی که از مسائل دینی دارند وعرفانها و نحله های فکری آشنا کنیم و راهبرد مقابله با جنگ نرم و مهارتهای زندگی را به طور کاربردی آموزش دهیم .

مزروعی در ادامه اعتبارات برای گفتمان های دینی برای هر استان را متفاوت اعلام کرد و گفت: سرانه هر گفتمان دینی در هر استان 125 هزار تومان است.

وی استقبال دستگاههای اجرایی در برگزاری گفتمان های دینی را بسیار مطلوب دانست و افزود: در صورت عدم ارائه اعتبار به دستگاهها در خصوص اجرای این طرح دستگاهها خواستار برگزاری کارگاههای گفتمان با اعتبار دستگاه مربوطه است.

دبیر گفتمان های دینی بحث پژوهش میدانی گفتمان را از برنامه هایی یاد کرد که در سالهای اخیر در 30 استان یا به صورت پایلوت در استانها برگزار خواهد شد لذا لزوم اجرای این طرح مراحل رشد و توسعه ، نقاط قوت را تقویت و ضعفها را کاهش می دهد و تحلیل های مناسب انجام می گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طراحی مدیریت راهبردی یا استراتژیک گفتمان، سامانه گفتمان های دینی که سامانه ای است نسبت به ابهامات و شبهات مردم با کارشناسان مجرب ارائه خدمات می دهند و چاپ  شش عنوان کتاب با شش گروه تخصصی نسبت به پاسخگویی به سئوالات مردم در خصوص زن و خانواده در اسلام، آسیب های اجتماعی یا عرفانهای نوظهور و انحرافی آسیب شناسی دینی ، عفاف و حجاب را از برنامه ها یی است که در آینده در استانها هم اجرا خواهد شد .

مزروعی برگزاری اردوی گفتمان دینی را از برنامه های جدید سازمان عنوان کرد و گفت: این طرح منطقه به منطقه بر حسب نیاز در قالب اردو در استانها برگزار خواهد شد .

 وی همچنین در پایان برگزاری گفتمان های دینی در کشور در همه ارگانها و دستگاهها را خوب ارزیابی کرد.

کد خبر 1181807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha