۱۳ آبان ۱۳۸۹، ۱۳:۰۶

13 آبان نقطه عطفی در جنبش انقلابی ایران بود

13 آبان نقطه عطفی در جنبش انقلابی ایران بود

بیرجند - خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: 13 آبان، نقطه عطفی در مسیر جنبشی بود که همه اقشار جامعه از جمله دانش‌ آموزان در آن دخالت داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، محمدرضا عرب ‌پور پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم پایانی راهپیمایی 13 آبان با اشاره به اینکه دانش ‌آموزان خالق بزرگترین حماسه‌های انقلاب اسلامی ایران هستند، افزود: در این روز خون دانش ‌آموزان و دانشجویان زیادی بر روی سنگ فرش دانشگاه تهران ریخت.

وی بیان کرد: اما با این وجود این اتفاقات، دشمن هرگز نتوانست دانش ‌آموزان را از خط امام و انقلاب جدا کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: یکی از نتایج خونفشانی جوانان آن روز این است که در حال حاضر اکثریت مردم جهان آمریکا و اسرائیل را منفورترین دولت‌های دنیا می ‌دانند.

عرب  ‌پور با بیان اینکه وظیفه دانش‌آموز امروزی سنگین ‌تر از دانش ‌آموزان سال 57 است، گفت: دانش ‌آموزان امروز باید پیرو دانش ‌آموزان شهیدی باشند که در سال 57 خون خود را نثار انقلاب کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اظهار داشت: دانش ‌آموزان و دانشجویان ثابت کردند که همیشه در خط امام و انقلاب قرار دارند، همان‌ طور که در ایام هشت سال دفاع مقدس 36 هزار شهید تقدیم این نظام کردند.

عرب‌ پور اضافه کرد: شهادت این دانشجویان  در روز 13 آبان نشانه اطاعت محض آنان از امام است.

وی با اشاره به واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت: دانشجویان انقلابی توانستند با اطاعت از رهبری قامت شیطان را بشکنند و برنامه ‌های جاسوسی دنیا را به هم زنند.

وی به سفر رئیس جمهور ایران به لبنان اشاره کرد و افزود: ‌استقبال بی نظیر مردم لبنان از فرزند انقلاب و سخنرانی وی در نزدیک ‌ترین نقطه به مرز اسرائیل به برکت خون شهیدان و انقلاب اسلامی بود. 

کد خبر 1184906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha