۱۶ مهر ۱۳۸۳، ۹:۳۴

محمدعلي بني اسد :

متن هاي انتخاب شده براي كارگاههاي تصويرگري دشوار بود

متني كه براي كار در كارگاه تصوير گري به من داده شده بود براي كار كودكان دشوار بود. اين متن كه عناصر تصويري آب و شيشه در آن وجود داشت بيشتر براي به چالش كشيدن تصويرگري بزرگسالان مناسب بود.

به گزارش خبرگزاري " مهر" به نقل از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، محمدعلي بني اسدي، نقاش، تصويرگر و انيماتور با سابقه كشور با بيان اين مطلب درباره كارگاههاي تصويرگري جشنواره اروپايي ادبيات كودك در ايران افزود: ابتدا سعي كردم هيچ  دخالتي در كار بچه ها نداشته باشم اما متوجه شدم آنها بدون خط دهي ذهني نمي توانند براي متن ارايه شده دست به كار خلق تصاوير بزنند. البته شايد هم اين مسئله به دليل دوري من از آموزش به كودكان براي سالهاي متوالي باشد.

بني اسدي همچنين به تفاوت كودكان اين دوره با نسل هاي گذشته اشاره كرد و گفت : احساس مي كنم كودكان اين دوره، عاصي هستند و كمتر حوصله كار كردن و گوش دادن را دارند. در حالي كه كانون در دوران طلايي خود توانست نسل عجيبي از كودكان را پرورش دهد. غير ممكن است از نسل ما فرد تاثيرگذاري را در رشته هاي هنري پيدا كنيد كه گذرش به كانون نيفتاده باشد.

وي همچنين درباره شرايط تصويرگري كتاب كودكان در ايران تاكيد كرد: چرخه اقتصادي نشر در اين زمينه بسيار تعيين كننده است و تا زماني كه اين چرخه معيوب باشد، نه نويسنده و نه تصويرگر راه به جايي نمي برند.

 

 

کد خبر 118771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha