۲۲ آبان ۱۳۸۹، ۸:۵۸

مقدمات راه اندازی مرکز مطالعات شهری در اراک فراهم شد

اراک - خبرگزاری مهر: شهردار اراک گفت: در راستای استفاده از مطالعه و پژوهش در مدیریت شهری، مقدمات تشکیل مرکز مطالعات شهری در اراک فراهم شد.

سید‌مرتضی ‌میری در گفتگو با خبرنگار مهر در اراک افزود: پژوهش در مدیریت شهری امری مهم به شمار می‌رود و می‌تواند عامل موثری در اجرای هر چه بهتر پروژه‌های شهری باشد.

شهردار اراک مرکز مطالعات شهری را مرکزی با سازکاری جدا از شهرداری معرفی کرد و ادامه داد: این سازمان از هیئت امنا، معاونان، نخبگان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه با ریاست شهردار تشکیل شده است و بر آن است با مردم ارتباط نزدیک برقرار کند و نقطه نظرات مردم را کارشناسی و برای شهرداری ابلاغ کند.

میری تاکید کرد: قرار نیست این سازمان نباید موازی با سازمان برنامه‌ریزی شهرداری حرکت کند، چرا که موازی کاری سبب کندی و در جا زدن در راستای هدف مورد نظر می‌شود.

وی مرکز مطالعات را واحدی مردم نهاد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های شکل گرفته در حوزه‌ روابط عمومی شهرداری در راستای نظر سنجی و نیاز سنجی، فعالیت ارزنده‌ای به شمار می‌رود.

شهردار اراک با بیان اینکه جلب مشارکت مردم در اصلاح و بهبود شهر گام موثری بوده و مشارکت مردم با در نظر گرفتن نظرات و انتقادات آنان می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات باشد، ادامه داد: مهم‌ترین عنصر تشکیل دهنده‌ یک شهر، شهروندان آن شهر هستند، بر همین اساس ضروری است که مدیریت شهری با اجرای برنامه‌های مدون و مرتب، نظرسنجی و نیازسنجی، رضایت مردم را جلب کند.

شهردار اراک، شهرداری را نهادی اجتماعی عنوان کرد و افزود: نیاز به فعالیت‌های پژوهشی در همه‌ عرصه‌های شهرداری و مدیریت شهری احساس می‌شود.

وی شهر اراک را در حوزه‌های زیباسازی، عمرانی و معابر شهری نیازمند به توجه جدی اعلام کرد و گفت: شهر اراک از لحاظ زیبایی شهری، عمران و معابر شهری دچار عقب‌ماندگی است که شهرداری بر آن است با تمام توان خود در راستای رفع این نقیصه بکوشد.

میری با تاکید بر ارتباط با اسایتد و دانشگاهها بریا ارتقاء سطح خدمات رسانی، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های شهرداری باید بر مبنای فرهنگ، پیشینه‌ و مدنیت مردم یک شهر باشد، تا فعالیت مذکور بتواند در میان مردم از مقبولیت خوبی برخوردار شود.

شهردار اراک چشم‌انداز شهر اراک را چشم‌انداز 20 ساله خواند و گفت: این چشم‌انداز از چهار برنامه پنج ساله تشکیل شده است و در حال حاظر در پنج ساله اول چشم‌انداز20 ساله به سر می‌بریم و در این برنامه شهرداری بر آن است برنامه مدونی تدوین کند تا با تغییر مدیریت به چارچوب پروژه های طراحی شده آسیبی وارد نشود.

کد خبر 1190369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha