۲۲ آبان ۱۳۸۹، ۱۵:۵۵

سلیمی به مهر خبر داد:

"تردد بی‌ تو" با شعر منتشر نشده‌ای از آتشی به چاپ می‌رسد

"تردد بی‌ تو" با شعر منتشر نشده‌ای از آتشی به چاپ می‌رسد

مجموعه شعر "تردد بی ‌تو" سروده مریم سلیمی با شعر منتشر نشده‌ای از منوچهر آتشی طی چند روز آینده به بازار کتاب می‌آید.

مریم سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: این مجموعه که هم‌اکنون مراحل نهایی چاپ را طی می‌کند شامل70 شعر فارسی و 10 شعر آذری است که در 108 صفحه از سوی انتشارات آشیان منتشر خواهد شد.

وی درباره علت حضور شعر آتشی در این مجموعه توضیح داد: من از شاگردان زنده‌یاد آتشی بودم.   آتشی در آخرین سال حیاتش شعری با دست خط  و امضاء خود به من اهدا کرد که قرار بود نسخه‌ای از آن را به ایشان بدهم که متاسفانه فرصت این کار پیش نیامد. برای همین تصمیم گرفتم این شعر را که تاکنون در جایی به چاپ نرسیده و یادگاری از این شاعر بزرگ است در این مجموعه بگنجانم.

سلیمی گفت: نام مجموعه از عنوان یکی از شعرهای کتاب انتخاب شده و اشعار آذری آن هم که به زبان عامیانه نوشته شده است با ترجمه فارسی همراه است.

در شعر "تردد بی‌تو" از این مجموعه می‌خوانیم: من از جاده‌های مه‌آلود دستانت/ و تمام علامتهای جاده مسدود/ احتمال ریزش/جاده لغزنده است.../ می‌ترسم! / من از تمام علامتهای تردد بی‌تو/ می‌ترسم!

مریم سلیمی متولد 1356 تهران است. "تردد بی‌تو" اولین مجموعه شعر وی است که به چاپ می‌رسد. او علاوه بر سرایش شعر، دستی در داستان‌نویسی و  کاریکاتور دارد. سلیمی از سال 1375 با مطبوعات و رسانه‌ها همکاری می‌کند و هم‌اکنون خبرنگار حوزه اقتصادی است.
 

کد خبر 1190896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha