۱۸ آذر ۱۳۸۹، ۱۱:۰۶

نقاشی زیبایی های قیام ثارالله را جهانی می کند

نقاشی زیبایی های قیام ثارالله را جهانی می کند

تبریز - خبرگزاری مهر: هنرمند برجسته نقاشی و از پیشکسوتان نقاشی تبریز با اشاره به برگزاری سوگواره " 72 بغض بوم" در تبریز گفت: نقاشی می تواند زیبایی های حضرت ثارالله(ع) را جهانی کند.

مرتضی شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر در تبریز با بیان اینکه برقراری ارتباط بصری با یک پدیده یا رخداد از تأثیر گذارترین شیوه هاست اظهار داشت: خلق آثار فاخر نقاشی با موضوع قیام عاشورا می تواند جهانیان را با ابعاد این فرهنگ آشناتر کند.

مرتضی شریفی، خالق آثار رنگ روغن ماندگار در عرصه هنر عاشورایی، قیام حضرت امام حسین(ع) را مختص اسلام و تشیع ندانست و گفت: هر انسان آزاده ای با هر ملّیت و مذهبی اگر به شناخت درستی از وجوه شخصیتی امام حسین (ع) دست یابد، عاشق مکتب حسینی خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری همایش "72 بغض بوم" در سال های اخیر گقت: طراحی و برگزاری این سوگواره هنری توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی یکی از تأثیرگذارترین فعالیت های فرهنگی در زمینه هنر دینی بوده که سرمنشأ فعالیت های دیگری نیز گردیده است.

شریفی با اشاره به رشد سالانه عاشقان هنر عاشورایی ابراز امیدواری کرد هنرمندان شرکت کننده پس از کسب معرفت لازم و با راهنمایی مشاورین مذهبی و هنری آثار فاخر ماندگاری بیافرینند.

نقاش ممتاز تبریزی در تشریح سبک آثار تولیدی گفت: هنرمندان در صورت خلق نقّاشی های مدرن می بایستی با علم کافی و تبحّر بالا آثاری نوآورانه و پیشرو ترسیم کنند که حال و هوای درونی مخاطب را کربلایی و عاشورایی کند.

ششمین سوگواره تجسمی هنرمندان شمالغرب کشور 24 آذر ماه سالجاری همزمان با تاسوعای حسینی در محل مجموعه فرهنگی و هنری سینما قدس به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1207236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha