۲۳ آذر ۱۳۸۹، ۱۶:۰۴

142 هیئت مذهبی بانوان در آذربایجان غربی ساماندهی شد

142 هیئت مذهبی بانوان در آذربایجان غربی ساماندهی شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از ساماندهی کردن 142 هیئت مذهبی ویژه بانوان در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، حجت الاسلام سید محمد فخری بعد از ظهر سه شنبه در جریان دیدار اعضای شورای هیئتهای مذهبی با استاندار آذربایجان غربی افزود: یک هزار و 700 هیئت مذهبی دارای کد شناسایی و مجوز فعالیت در سطح استان به سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) می پردازند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ماه محرم ‌الحرام بیش از 900 روحانی به عنوان مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاهای مختلف استان اعزام می ‌شوند، بیان داشت: در این راستا 33 روحانی مستقر، 84 روحانی طرح هجرت بلندمدت، بیش از 50 روحانی نیمه‌مستقر، 142 روحانی مبلغ دفتر تبلیغات و بیش از 600 روحانی مبلغ تبلیغی در ایام محرم‌الحرام در سطح استان فعالیت تبلیغی خواهند داشت.

افزود: باید برای تقویت هیئتهای مذهبی و موسسات و مراکز قرآنی حمایت مادی و معنوی از سوی دولت انجام شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ضمن تاکید بر لزوم توسعه فرهنگ قرآنی در سطح استان، اظهار داشت: هم اکنون 135 مرکز و موسسه قرآنی در سطح شهرها و روستاهای آذربایجان غربی تشکیل شده که در راستای آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، تفسیر مفاهیم قرآنی و ترویج معارف و معانی قرآن کریم فعالیت می کنند.

بهلول جاهدی رئیس شورای هیئتهای مذهبی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تشریح وضعیت کلی هیئتها، خبر داد و افزود: در جهت ارتقا جایگاه هیئتها در جامعه حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از تشکلهای مردمی مذهبی ضروری است.

کد خبر 1210766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha