۷ دی ۱۳۸۹، ۱۵:۳۰

سند ساماندهی مدارس علوم دینی ابلاغ شد

سند ساماندهی مدارس علوم دینی ابلاغ شد

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: سند برنامه پنج ساله ساماندهی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور از سوی دبیرخانه تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، ابوالفضل عامری بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ناظران مدارس علوم دینی اهل سنت استان های گلستان و گیلان افزود: شناسایی و نظارت بر آمار مدارس، نظارت بر حسن اجرای آیین نامه ها و بخشنامه ها، نظارت بر روند برنامه ریزی درسی و آموزشی و ارزشیابی تحصیلی و فارغ التحصیلی، شناسایی نیروهای نخبه و نظارت بر نقل و انتقال طلاب از وظائف اصلی ناظران است.

وی اظهار داشت: ناظران باید بر ارتباط مستمر و تعامل سازنده با مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور اهتمام ویژه بورزند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته هم اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزش تمهیدی حج، تهیه و تدوین برنامه ها و سیاست های مرکز، ارتباط با علما و روحانیان اهل سنت، بازدید از مدارس علوم دینی اهل سنت، آغاز طرح سطح بندی مدارس و راه اندازی شعبه گیلان از اهم این اقدامات است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دین از حاشیه به متن جامعه ظهور پیدا کرد و تمامی ادیان الهی و مذاهب اسلامی در سطح جهان متبلور شد.

حجت الاسلام عامری تصریح کرد: اساس و پایه نظام اسلامی ما رشد و تعالی بشریت است و در این خصوص علما و روحانیان وظیفه سنگینی برعهده دارند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با اشاره به تلاش دشمنان اسلام در جهت ایجاد اختلاف و شبهه بین مسلمین تاکید کرد: علما و روحانیون باید با تجهیز علمی و فکری پاسخگوی شبهات ایجاد شده باشند و در جهت تقریب مذاهب اسلامی تلاش کنند.

عامری، با بیان اینکه مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی باید از دسته بندی های سیاسی و قومی متعصبانه فاصله بگیرند، خاطرنشان کرد: مرزبندی و جبهه گیری یک بدعت در دین است و موجب انحراف آن خواهد شد.

وی به تلاش جمهوری اسلامی ایران درجهت ارتقای سطح کمی و کیفی جامعه اهل سنت هم اشاره کرد و گفت: طرح ساماندهی مدارس علوم دینی اهل سنت ازسوی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور  برهمین اساس تهیه و تدوین شده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، هدف از این ساماندهی را برطرف کردن دغدغه های اضافی طلاب، مدرسان و مدیران در مدارس عنوان کرد و افزود: بر اساس طرح سطح بندی مدارس مدیران، مدرسین و طلبه هایی که از ظرفیت و استعدادهای بالایی برخوردارند، حمایت بیشتری خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه درامور اهل سنت استان های گلستان و گیلان، به نقش نظارتی این دفتر برعملکرد مدارس علوم دینی اهل سنت اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری مراسم فارغ التحصیلی طلاب و یا عمامه گذاری آنان باید با هماهنگی این مرکز صورت بگیرد و درغیر اینصورت، فارغ التحصیلی آنان فاقد اعتبار خواهد بود.

کد خبر 1219789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha