در گفتگو با مهر اعلام شد:

آموزش نحوه استفاده از فناوریهای موجود در کیهان شناسی

آموزش نحوه استفاده از فناوریهای موجود در کیهان شناسی

همایش ملی گرانش و کیهان شناسی بستر مناسبی برای آموزش محققان نجومی برای نحوه استفاده از فناوریهای موجود در حوزه کیهان شناسی و اختر فیزیک فراهم می کند.

دبیر اجرایی این همایش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری همایش ملی گرانش و کیهان شناسی در روزهای 15 و 16 دی ماه جاری، افزود: در این همایش متخصصان حوزه اختر فیزیک در خصوص ماده و انرژی تاریک، تابش زمینه ای کیهان، تشکیل ساختار کیهانی و کهکشانها، گرانش کلاسیک و کوانتمی، کیهان اولیه و سیارات فرا خورشیدی بحث و بررسی می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 45 مقاله علمی در زمینه های مرتبط به این همایش  ارسال شده است، اظهار داشت: از این تعداد 26 مقاله برای ارائه شفاهی و 16 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شدند.

سهراب راهواری با تاکید بر اینکه گرانش و کیهان شناسی از زمینه های علمی جدید در کشور است، خاطر نشان کرد: در حوزه "گرانش" در خصوص چگونگی ساختار کیهان و تانش کیهانی بحث و بررسی می شود که در این راستا در 10 سال اخیر محققان حوزه اختر فیزیک تحقیقات جدی انجام دادند که برگزاری این همایش می تواند زمینه مناسبی را برای تبادل اطلاعات میان محققان و دانشجویان این حوزه فراهم کند.

وی با اشاره به اجرای طرح رصد خانه ملی در کشور، یاداور شد: با توجه به تلاش دست اندرکاران کشور برای راه اندازی رصد خانه ملی، برگزاری این همایش می تواند ضمن ارتقای توان علمی پژوهشگران حوزه اختر فیزیک، بستر مناسبی برای آموزش محققان نجومی برای نحوه استفاده از فناوریهای موجود در حوزه کیهان شناسی و اختر فیزیک فراهم می شود.  

کد خبر 1222378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha