۱۴ دی ۱۳۸۹، ۱۰:۱۴

120 روستای سپیدان فارس با کمبود آب روبرو هستند

120 روستای سپیدان فارس با کمبود آب روبرو هستند

شیراز - خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی از کمبود آب در 120 روستای این شهرستان خبر داد.

عنایت الله هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر در شیراز با بیان اینکه خشکسالیهای اخیر خسارات جبران ناپذیری به بخشهای مختلف استان فارس وارد کرده، اظهار داشت: سه مجتمع روستایی که نزدیک به 120 روستا است با کمبود آب مواجه بوده که از این تعداد حدود 10 روستا بی آب هستند.

وی با بیان اینکه به رغم اقدامات صورت گرفته در این شهرستان کشاورزان با مشکل روبرو هستند، افزود: متوسط بارندگی در سپیدان که بیشتر به صورت برف است بیش از 100 میلی متر بوده اما طی مدت اخیر به دلیل خشکسالی تعداد زیادی از چشمه ها با کمبود آب روبرو شده و مردم برای تامین آب شرب و کشاورزی با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

نماینده مردم شهرستان سپیدان به اشاره به اثرات خشکسالی در این شهرستان گفت: حدود هزار هکتار از باغات سپیدان خشک شده و مردم موفق به کشت و زراعت نشده اند به همین دلیل لطمات زیادی به مردم وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه سپیدان قطب تولید سیب استان فارس است، تصریح کرد: باغات سیب و انگور در این شهرستان به طور کامل خشک شده اما در صورت بارش باران امکان رویش وجود دارد علاوه بر این خشکسالی باعث شد که باغات این شهرستان در معرض آفت قرار گیرند.

هاشمی در خصوص اقدامات انجام شده در سپیدان گفت: بازسازی بخشی از قنوات، تبدیل کانالها به کانالهای سیمانی و... ازجمله اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان بود و در صورتیکه مابقی اعتبارات نیز تزریق شود اقدامات مناسب دیگری نیز انجام می شود. 

کد خبر 1224515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha