۱۴ دی ۱۳۸۹، ۱۱:۲۵

جشنواره برلین-6/

فیلم‌های پذیرفته شده در بخش پانوراما معرفی شدند

فیلم‌های پذیرفته شده در بخش پانوراما معرفی شدند

اسامی 24 فیلم پذیرفته شده در بخش جنبی "پانوراما" ی جشنواره برلین اعلام شد.

به گزارش مهر، به نقل از ورایتی نام فیلم‌های "بدل شیطان" ساخته لی تاماهوری و "نگهبان" به کارگردانی جان مایکل مک دانا در میان نام‌های این فهرست به چشم می‌خورد. "بدل شیطان" با نقش آفرینی دامینیک کوپر داستان مردی را روایت می‌کند که وادار می‌شود تا نقش بدل عدی، پسر صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق را بر عهده گیرد. همچنین برندان گلیسن، دان چیدل و مارک استرانگ در کمدی تریلر ایرلندی "نگهبان" نقش آفرینی می‌کنند.

24 فیلم برگزیده شده از میان بیش از 50 فیلم ارائه شده به بخش پانورامای جشنواره برلین انتخاب شده‌اند. فیلم‌های مستند نیز در بخشی جداگانه با عنوان "پانورامای سینمای مستند" به نمایش در می‌آیند. از دیگر فیلم‌های پذیرفته شده در بخش پانوراما می‌توان به "یگان ویژه 2: دشمن درون" ساخته خوزه پادیای برزیلی اشاره کرد. این فیلم دنباله‌ای است بر فیلم موفق "یگان ویژه" که در سال 2008  پادیا را برنده جایزه خرس طلایی جشنواره برلین کرد.

فیلم‌های "دختر کثیف" ساخته آبه سیلویا و "کوهستان" به کارگردانی اوله گیاور از دیگر فیلم‌های این بخش هستند. سینمای کره جنوبی هم سه فیلم در بخش پانورامای جشنواره برلین امسال دارد. این سه فیلم عبارتند از "غیر منصفانه" ساخته ریو سئونگ وان، "شرمنده" ساخته کیم سو هیون و "شهر رقص" اثر جئون کیو هوان.

مستند "پسران اجاره‌ای" ساخته رزا فون پرون هایم فیلمساز اهل برلین از مهمترین مستندهای پذیرفته شده در این بخش به شمار می‌رود. دیگر فیلم‌های بخش پانوراما عبارتند از "مادر" ساخته میلچو مانچفسکی (مقدونیه/ فرانسه)، "هدف" ساخته الکساندر زلدوویچ (روسیه)، "کله گاوی" به کارگردانی مایکل روسکام (بلژیک) و "بدون پدر" اثر ماری کرویتزر از اتریش.

کد خبر 1224609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha