۱۴ دی ۱۳۸۹، ۱۷:۲۷

در اراک؛

27 اثر برگزیده نخستین جشنواره سراسری تئاتر نقطه اعلام شد

27 اثر برگزیده نخستین جشنواره سراسری تئاتر نقطه اعلام شد

اراک - خبرگزاری مهر: دبیر نخستین جشنواره سراسری تخصصی تئاتر نقطه گفت: از 126 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره هیئت داوران 27 اثر را برگزیده اعلام کرد.

حامد نصرآبادیان در گفتگو با خبرنگار مهر در اراک با بیان اینکه اجرای محوریت این جشنواره "صلح برای همه"، به منظور احترام گذاشتن به پنج قاره جهان اعلام شده بود، افزود: از این تعداد اثر پذیرفته شده که هشت اثر در بخش حس، 10 اثر در بخش بدن و هشت اثر در بخش بیان است.

وی اضافه کرد: در بخش حس مقام سوم بازیگری به طور مشترک به علی قیومی بازیگر نمایش "مگس: از اصفهان و عادل عزیزی نژاد بازیگر نمایش " در مرگ " از اراک ، مقام دوم بازیگری به بهرام قائدی بازیگر نمایش " سلوک از دست رفته" از اراک و رسول مکوندی بازیگر نمایش" مثل زندگی از زندگی"  از اراک و مقام اول بازیگری تندیس جشنواره به امیر بهبود نیا انتخاب شدند.

نصر آبادیان ادامه داد: ایده برگزیده بخش حس" یه چیزی مثل زندگی" احسان فلاحتیان و کارگردان برگزیده این بخش نیز به نمایش " در مرگ" عادل عزیزی نژاد تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه در بخش بدن ایده برگزیده کاوه نورمحمدی به خاطر نمایش نقطه آغاز پایان از بروجرد و کارگردان برگزیده غلامرضا مشیری برای نمایش " عشق و نفرت" از اراک معرفی شدند اظهارداشت: در این بخش آزاده شفیعی بازیگر نمایش" انسان آبی" از اصفهان و سمیرا پور داوود بازیگر نمایش آفاق به مقام سوم بازیگری زن برگزیده شدند. 

دبیر جشنواره نقطه با اشاره به اینکه هیئت داوران کسی را شایسته مقام دوم بازیگری زن ندانست اظهارداشت: هیئت داوران مقام اول بازیگری را به زهرا شفیع بازیگر نمایش" انسا ن آبی" از اصفهان معرفی کرد.

وی اضافه کرد: مقام سوم بازیگری مرد به هیتمن آریانا بازیگر نمایش "تظاهرات" از اهواز و میلاد بیرانوند بازیگر نمایش "آفاق" از اراک، مقام دوم بازیگری مرد شایان فیروزی از اصفهان برای نمایش " نقطه+نطفه" و کاوه نور محمدی برای بازی در نمایش نقطه آغاز بی پایان از بروجرد و مقام اول بازیگری مرد نمایش "عشق و نفرت" از اراک جاوید اسماعیلی معرفی شد.

نصرآبادیان با بیان اینکه در بخش بیان مقام سوم بازیگری زن مریم رودبارانی به نمایش :سیاه مشق" از اراک و مقام دوم را محیا نمازی برای نمایش "کوچ"  از اراک کسب کرد گفت: هیئت داوران کسی را شایسته مقام اول بازیگری زن در بخش بیان ندانست.

وی ادامه داد: مقام سوم بازیگری به حبیب پارسا برای نمایش "آژدهاک" از اراک علی مدنی به خاطر نمایش "مرثیه ای برای ایگناسیو" از تهران و حسین نوشین به خاطر نمایش" پنج دقیقه  در حضار توتون" از تهران و مقام اول بازیگری سهیل برخورداری برای نمایش " الو" از تهران تعلق گرفت.

دبیر نخستین جشنواره سراسری اظهار داشت: ایده برگزیده بخش بیان سهیل برخورداری به خاطر نمایش الو" از تهران و کارگردان برگزیده بخش بیان حسین نوشیر به" پنج دقیقه در حضار توتون" از تهران انتخاب شدند.

گفتنی است نخستین جشنواره سراسری تخصصی تئاتر نقطه، با هدف بررسی توانمندی تکنیک های بازیگری دانشجویان تئاتر و بازیگران تجربی و  با پیام "صلح و دوستی" ، با حضور دانشجویان و هنرمندان از سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی اراک در روزهای 11، 12 و 13 دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.
کد خبر 1224898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha