۱۴ دی ۱۳۸۹، ۱۷:۳۳

امیریوسفی:

مشکل صنعت سنگ اصفهان عدم وجود استانداردهای جهانی است

مشکل صنعت سنگ اصفهان عدم وجود استانداردهای جهانی است

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه سنگ استان اصفهان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات بخش سنگ استان اصفهان عدم وجود استانداردهای جهانی برای صادرات سنگهای تولید شده در اصفهان است.

حسین امیریوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان با اشاره به اینکه واحدهای تولید کننده سنگ باید استانداردهای لازم را کسب کنند تا موفق شوند به بازارهای جهانی راه یابند، افزود: متاسفانه هم‌اکنون 40 درصد کارگاه‌های تولید کننده سنگ استان اصفهان استانداردهای لازم را ندارند و تاکنون نیز نتوانسته‌اند خود را به این استانداردها نزدیک کنند.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان موفق نشده در صادرات سنگ به بازارهای بین‌المللی و جهانی حضور مطلوبی داشته باشد، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از روشهای تولید سنگ در استان اصفهان سنتی است و بر همین اساس به منظور دستیابی به رتبه‌های برتر در این زمینه باید به دنبال تغییر این شیوه‌ها از سنتی به مدرن باشیم.

رئیس اتحادیه سنگ استان اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از شیوه‌های نوین تاثیر بسیاری در کیفیت و کمیت تولید سنگ در استان دارد، تصریح کرد: بسیاری از روشهای سنتی تولید سنگ که در واحدهای سنگ‌بری استان اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، به روشهای نوین و علمی تولید تغییر خواهد کرد تا به این وسیله کیفیت و کمیت تولید افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر روش‌های تولید از سنتی به صنعتی و مدرن نیازمند همکاری تمامی ارگانها و نهادهای ذی‌ربط است، اضافه کرد: به منظور تدوین و اجرای هدف مهم و قابل توجه جایگزینی روشهای تولید علمی و مدرن به جای روشهای سنتی، سازمانها و ارگانهای مختلفی دخیل هستند و باید شرایطی فراهم آید تا این سازمانها و ارگانها همکاریهای لازم را انجام دهند.

امیریوسفی با بیان اینکه مشکل صادرات سنگ اصفهان باید در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود، بیان داشت: اصفهان قطب تولید سنگ کشور محسوب می‌شود اما به دلیل عدم دستیابی به استانداردهای جهانی از حضور در بازارهای بین‌المللی محروم شده که باید در سریع‌ترین زمان ممکن چاره‌ای در ارتباط با این امر اندیشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه استانداردهای تولید سنگ در اصفهان باید افزایش یابد، تاکید کرد: شایسته اصفهان نیست که 40 درصد از واحدهای تولید سنگ در این استان استاندارد لازم را اخذ نکرده‌اند و این موضوع باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گرفته و مرتفع شود.

رئیس اتحادیه سنگ استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اصول دستیابی به استانداردهای جهانی وجود رقابت در میان تولید کنندگان است، گفت: متاسفانه مشکلات عدیده موجود در صنعت سنگ، انگیزه تولید کنندگان سنگ را کاهش داده و به تبع میزان رقابت نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ایجاد رشته‌های دانشگاهی مرتبط با سنگ و صنایع مرتبط با آن از مهمترین عوامل پیشرفت این صنعت در کشور به شمار می‌رود، افزود: در میان دانشگاه‌های کشور، فقط دانشگاه علمی و کاربردی شهرستان تیران و کرون نسبت به آموزش دانشجویان علاقمند در زمینه سنگ اقدام می‌کند.

امیریوسفی با بیان اینکه این دانشگاه به منظور صنعت بزرگ سنگ کشور کافی نیست، اظهار داشت: تعداد دانشگاه‌های فعال در این رشته باید افزایش یابد و مقاطع تحصیلی نیز از مقطع کاردانی به مقطع کارشناسی ارتقا پیدا کند.

کد خبر 1225072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha