۲۵ دی ۱۳۸۹، ۱۵:۵۰

واحدهای نظامی و انتظامی سرزده بازرسی می شوند

واحدهای نظامی و انتظامی سرزده بازرسی می شوند

مدیر‌کل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی ‌کل ‌کشور از بازرسی واحدهای نظامی و انتظامی ‌کشور به شکل سرزده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم مزینانی با بیان اینکه بازرسیهای سرزده با هدف بررسی نحوه خدمات‌رسانی و رضایت ارباب رجوع انجام می‌شود گفت: در تدوین بازرسیهای برنامه‌ای سال 89، انجام بازرسیهای سرزده از نیروی انتظامی مدنظر قرار گرفت و پس از صدور شیوه نامه رییس سازمان بازرسی‌ در سال جاری، هشت مورد بازرسی سرزده به صورت ویژه در برنامه وزارت دفاع و نیروی انتظامی گنجانده شده است.

مدیر‌کل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی در مورد محدویتهای ورود به برخی دستگاههای امنیتی افزود: طبق بند سوم اصل 156 و اصل 174 قانون اساسی این اجازه به سازمان بازرسی‌ کل ‌کشور داده شده است و با توجه به وظایف ذاتی و حساسیت دستگاههای تحت نظارت، محدودیت‌هایی وجود دارد که با رایزنی‌هایی انجام گرفته امیدواریم موانع برطرف شود.

مزینانی اظهار داشت: جلسه های متعددی با امرا، سرداران و مقامات امنیتی کشور به منظور برطرف شدن برخی موانع جهت بازرسی از مراکز یادشده انجام گرفته است، که تاثیرات خوب و مطلوبی را به همراه داشت.

وی در مورد بر نامه‌های بازرسی گفت: اجرای 20 مورد بازرسی برنامه ای و رسیدگی به 80 پرونده و شرکت در70 جلسه برگزاری مناقصات از جمله اقدامات این اداره ‌کل بوده است.

به گفته مزینانی در سال جاری 11 مورد بازرسی ویژه ای انجام شد که هشت مورد از آنها سرزده بوده و اثربخشی‌های مطلوب داشته و موجب رضایتمندی مردم در امور ‌کلانتریها شده است.

مدیر‌کل بازرسی امور نظامی، انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی به نقش پلیس راهور در ایجاد نظم ترافیکی اشاره کرد و افزود: ایجاد نظم ترافیکی در کشور تنها برعهده پلیس نیست و ارگانهای مختلف و عمدتا شهرداریها و وزارت راه در این زمینه نقش محوری دارند.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه با بررسیهایی که بازرسان اداره کل بازرسی امور نظامی و انتظامی به عمل آورده‌اند، به تناسب امکاناتی که دارد تلاش قابل ملاحظه ای داشته است.

مدیر‌کل نظارت و بازرسی امور نظامی، انتظامی وامنیتی سازمان بازرسی کل کشور گفت: نظارت همگانی پشتوانه توسعه و پیشرفت کشور است و در این جهت، اطلاع رسانی از جایگاه بسیار قابل ملاحظه و با اهمیتی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در جامعه‌ای که افکار عمومی در آن نقش تعیین کننده‌ای دارند رسانه‌ها می‌توانند برای نهادینه کردن فرهنگ نظارت در جامعه، بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

مزینانی از‌ شهروندان خواست موارد تخلف و یا سو جریان در رابطه با نیروی انتظامی و دیگر مراکز نظامی و امنیتی را از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور به آدرس http://shekayat.bazrasi.ir و یا تلفن 136 اعلام کنند.

کد خبر 1232489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha