۲۵ دی ۱۳۸۹، ۱۷:۴۱

در سال جاری/

میزان کتاب در کتابخانه‌های عمومی قم 200 درصد افزایش یافت

میزان کتاب در کتابخانه‌های عمومی قم 200 درصد افزایش یافت

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم از ارتقای سطح کیفی خدمات در کتابخانه‌های عمومی و افزایش 200 درصدی تعداد کتابها و امانت کتاب در 9 ماهه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، علی فریدونی پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 756 هزار و 89 جلد کتاب به امانت رفته است که در مقایسه با سال گذشته با رشد 167 درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: افزایش امانت کتاب در کتابخانه های عمومی به عوامل مهمی از جمله ارتقای سطح کیفی خدمات دهی بستگی دارد که این امر با بکارگیری نیروهای متخصص کتابداری و جذب مراجعان با روشهای تبلیغی مناسب محقق شده است.

رشد 84 درصدی اعضای کتابخانه های عمومی قم

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: با رشد خدمات و توسعه کتابخانه های عمومی در سطح استان، تعداد اعضای کتابخانه ها نیز با رشد 84 درصدی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه ها در سال گذشته 19 هزار و 94 نفر بود که این رقم در سال جاری به 35 هزار و 178 نفر رسیده است.

فریدونی با اشاره به اهمیت غنی سازی مجموعه منابع کتابخانه ها در جذب مراجعان خاطرنشان کرد: به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین جذب کتابهای اهدایی در استان، تعداد کتابهای کتابخانه ها با رشد 199 درصدی در 9 ماهه گذشته رو به رو شد و این تعداد از 210 هزار نسخه به 627 هزار و 954 نسخه افزایش یافت.

وی گفت: توسعه کتابخانه ها و روزآمد سازی آنها، افزایش چشمگیر امانت کتاب، تعداد اعضا و افزایش سرانه مطالعه را به دنبال خواهد داشت و انتظار می رود اعتبارات کتابخانه های عمومی در سطح ملی و استانی در سال آینده افزایش یابد.

کد خبر 1232496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha