۴ بهمن ۱۳۸۹، ۱۱:۰۰

ناصری در گفتگو با مهر:

"حبیب 9" را گروهی می‌نویسیم

"حبیب 9" را گروهی می‌نویسیم

دبیر دهمین جایزه شهید غنی‌پور از تالیف و گردآوری کتاب "حبیب 9 "خبر داد گفت: این کتاب را گروهی از نویسندگان در کنار یکدیگر تالیف می‌کنند.

محمد ناصری که هم‌اکنون مدیرکل دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش و مدیر مسئول نشریات رشد است  ، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کتاب "حبیب 9 " را شهرام شفیعی، ناصر نادری، علیرضا متولی، محمد مهدوی شجاعی و محمد علی قربانی تالیف و گردآوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دهمین دوره جایزه ادبی شهید غنی‌پور همزمان با ایام شهادت این نویسنده در اسفند ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) کلیات این کتاب را تصویب کردند که هم‌اکنون شامل چهار بخش ویژه "تولستوی"، "نقد آثار برگزیده نهمین دوره"، "گفت‌وگو با داوران" و "بخش خلاق"  است.

ناصری اظهار کرد: این کتاب، حداقل 200 صفحه است و به مانند هر سال با حمایت انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود و تنها جلسه بررسی آثار در انتشارات رشد برگزار می‌شود.

وی درباره آخرین اطلاعات از این کنگره اینچنین توضیح داد: دبیرخانه این جایزه طبق روال هر سال اقدام به تهیه کتاب‌های منتشر شده در سال 1388 کرد و پس از انتخاب اعضای هیئت داوران، روند داوری‌ها رو به اتمام است.

دبیر  دهمین جایزه شهید غنی‌پور از  تشکیل جلسه نهایی آثار ارسالی در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: در این جلسه که با حضور تمامی داوران برگزار می‌شود کتاب‌های منتخب به چالش کشیده و در نهایت برترین‌ها انتخاب می‌شوند.

وی درباره این جایزه و دلیل انتخاب نام شهید غنی‌پور برای آن افزود: شهید حبیب غنی‌پور در حدود سال‌های 63 - 64 در  مسجد جوادالائمه(ع) جزو اعضای تحریریه مجله رشد جوان بود و در کنار آن در کیهان بچه‌ها نیز فعالیت می‌کرد و ما به همین دلیل  نام او را برای این جایزه انتخاب کردیم.

ناصری ابراز امیدواری کرد که این جایزه به مانند سال‌های گذشته به بهترین نحو در اسفندماه برگزار شود.

 
 
 
کد خبر 1238293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha