۷ بهمن ۱۳۸۹، ۱۷:۳۰

بنی احمدی خبر داد:

زنگ وقف اولین بار در استان البرز نواخته می شود

زنگ وقف اولین بار در استان البرز نواخته می شود

کرج - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: زنگ وقف برای اولین بار در این استان نواخته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، حجت الاسلام ابوالفضل بنی احمدی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از برنامه هایی که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در صدد انجام آن است، نواختن زنگ وقف در مدرسه دهخدای کرج است.

وی تاکید کرد: این امر برای نخستین بار و با هماهنگی های صورت گرفته در کرج به وقوع خواهد پیوست و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

این مسئول گفت: نامه عمل افراد با مرگ بسته می شود ولی با انجام صدقات جاریه که از آن جمله وقف کردن است، بسته نمی شود چرا که در این خصوص، ثواب اعمال پس از مرگ نیز در نامه فرد متوفی نوشته می شود.

نیت محوری، برنامه سال آتی اداره اوقاف البرز است

این مسئول عنوان کرد: نیت محوری، برنامه سال آتی اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز است و تلاشها و پیگیری ها در این خصوص تداوم خواهد داشت.

وی گفت: حتی اگر سالیان سال نیز از امر وقف فرد متوفی بگذرد، ثواب عمل نیکی که با وقف کردن به دست آورده است در نامه عمل خود شخص ثبت و ضبط می شود.

بنی احمدی با اشاره به اینکه وقف سابقه ای بسیار طولانی دارد، اظهار داشت: وقف چندین جنبه دارد که این امر باید در جامعه فرهنگ سازی شود و براساس نیاز جامعه و افراد صورت گیرد.

تعطیلی نیات واقف جزو اعمال بسیار ناپسند است

این مسئول تاکید کرد: نیت محوری، برنامه آتی اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز است و با توجه به این امر دستگاههایی که موقوفات ما را در اختیار دارند ولی نیات واقف را عملی نمی کنند باید به یاد داشته باشند که تعطیلی نیات واقف جزو اعمال بسیار ناپسند است.

مدیرکل اوقاف البرز یادآور شد: در امر وقف باید نیازسنجی در شکل استانی انجام شود و پس از آن معرفی به مردم صورت پذیرد تا براساس نیازهای مردم و جامعه وقف انجام گیرد.

وی در ادامه، حرکت در جهت احیای موقوفات را ضروری دانست و تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر درآمدزایی در بخش موقوفات، اشتغالزایی نیز داشته باشیم.

اگر این حرکات انجام شود، نیات شخص واقف عملی تر خواهد شد

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر این حرکات انجام شود، نیات شخص واقف نیز عملی تر خواهد شد حتی اگر این امر با تغییر کاربری زمینهای موقوفه محقق شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از مسئولان شهری با موضوع وقف به شکل کامل آشنا نیستند، تاکید کرد: در این خصوص 920 مورد استفتا با عنوان استفتائات مقام معظم رهبری تهیه و به صورت جزوه ای در اختیار ادارات، مسئولان و دیگر سازمانهای موجود در کرج قرار داده شد.

بنی احمدی افزود: لازم است فرهنگسازی در زمینه ترویج و گسترش وقف در تمام ابعاد انجام و امور مربوطه به شیوه های مختلف بیان شود.

مسابقات مختلف برگزار می شود

وی اضافه کرد: در این راستا با توجه به اینکه امسال هفته وقف با ایام دهه مبارک فجر همزمان شده است، مسابقات فرهنگی مختلفی از جمله داستان نویسی، سرودن شعر و مقاله و همچنین غبارروبی مزار شهدا، محفل انس با قرآن در امامزاده حسن برگزار خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: گسترش کمی و کیفی وقف کمک می کند تا فقر در جامعه ریشه کن شود ضمن اینکه که انفاق نیز می تواند یکی از راهکارهای تحقق این ریشه کنی به شمار آید.

کد خبر 1240606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha