۸ بهمن ۱۳۸۹، ۱۲:۰۴

مجید هدایت:

تعداد واحدهای صنعتی بحرانی کشور انگشت شمار است

تعداد واحدهای صنعتی بحرانی کشور انگشت شمار است

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به صنایع محتاج نوسازی در کشور گفت: تعداد واحدهای صنعتی و معدنی بحرانی در کشور کم و انگشت شمار است.

مجید هدایت در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود:  بودجه دولتی که امسال به سازمان اختصاص داده شد 120 میلیارد تومان بود که از سوی مجلس در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر از منابع مختصری که از گذشته داشتیم استفاده می کنیم و این اعتبار 120 میلیارد تومانی هنوز به دست ما نرسیده است.
 
وی در ادامه به سندهای توسعه صنایع و معادن استان اشاره کرد و گفت: این سند با کمک سازمان صنایع و معادن استان، سازمان گسترش و تشکلهای صنعتی معدنی استان از طریق انتخاب یک پیمانکار مناسب که یک شرکت مشاوره مهندسی باید باشد انجام شود تا توانایی انجام این کار را دارا باشد.
 
هدایت تصریح کرد: مصوب شد که مطالعات انجام شده طی دو سه ماه گذشته به این مجموعه جدید منتقل شود تا در نیمه دوم خرداد ماه این سند به تصویب استان و وزارتخانه رسانده شود.
 
آماری از واحدهای محتاج نوسازی در دست نیست
 
وی در ادامه به صنایع محتاج نوسازی کشور اشاره کرد و گفت: در مورد تعداد این صنایع نیازمند نوسازی آمار مشخصی به ما داده نشده است ولی تعداد واحدهای بحرانی در کشور خیلی کم و انگشت شمار است.
 
وی تاکید کرد: نوسازی یک فرآیند دائمی است مثلا بعضی صنایع مثل الکترونیک یا نرم افزارها به دلیل سرعت بالای پیشرفت ظرف یکسال نیاز به نوسازی دارند.
کد خبر 1240709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha