۱۶ بهمن ۱۳۸۹، ۱۵:۰۴

هدایتی هشدار داد:

تردد در جاده های اردبیل فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است

تردد در جاده های اردبیل فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است

اردبیل - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل گفت: به دلیل بارش برف در روزهای اخیر و وجود کولاک، تردد در محورهای مواصلاتی این استان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

محمد کریم هدایتی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برودت هوا و وقوع کولاک در برخی از مناطق و یخ زدگی سطح جاده ها اظهار داشت: رانندگانی که قصد تردد در راه های مواصلاتی استان به خصوص نقاط برفگیر و گردنه ها را دارند لازم است زنجیر چرخ و دیگر تجهیزان ایمنی به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از زنجیر چرخ در محور اردبیل حد فاصل روستای "آراللو" تا "بودالالو" و گردنه خلخال به اسالم برای رانندگان و مسافران اجباری است، تصریح کرد: علیرغم برف روبی و نمک پاشی در این محور، به دلیل حجم سنگین برف و کولاک تردد در این گردنه به کندی صورت می گیرد.

مدیرکل راه و ترابری استان ابراز داشت: به غیر از گردنه اسالم در خلخال، سایر مناطق کوهستانی و برفگیر استان از جمله گردنه صائین در محور نیر - سراب، حیران در محور اردبیل – آستارا و ... به صورت کامل پاکسازی و تردد در این مسیرها به کندی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بارش برف در برخی از محورهای مواصلاتی استان بویژه در گردنه ها و مناطق کوهستانی همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: با این وجود هم اکنون تمام جاده های فرعی و اصلی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

هدایتی افزود: سایر مناطق و جاده های استان نیز خیس و لغزنده گزارش شده، لذا رانندگان وسائط نقلیه سبک و سنگین که در محورهای استان تردد می کنند، باید با رعایت جوانب احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی کرده و با مأمورین راهداری و پلیس راه همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به احتمال تشدید بارندگی، کولاک و یخبندان در نواحی کوهستانی و گردنه های سخت گذر استان، از رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در راه های مواصلاتی اردیل را دارند خواست زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات ایمنی زمستانی مانند لباس گرم و مقادیری خوراک فاسد نشدنی به همراه داشته و در مقاطع لازم از آن استفاده کنند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: این افراد قبل از حرکت در محورهای مواصلاتی استان می توانند، با تماس از طریق دو شماره تلفن گویای 141 و 8811425 این اداره کل که به صورت شبانه روزی پاسخگو است، از آخرین وضعیت راه های استان اردبیل مطلع شوند.
کد خبر 1246228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha