۳۰ بهمن ۱۳۸۹، ۸:۵۷

فرهمند:

ورزشهای آبی باید در قم گسترش یابد

ورزشهای آبی باید در قم گسترش یابد

قم - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت نجات غریق قم ورزشهای آبی را درمان کننده آسیب‌های ارگانیکی دانست و بر توجه بیشتر به این ورزش در سطح مدارس و خانواده‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، علی فرهمند شامگاه جمعه در دومین همایش تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان شنا و نجات غریق قم که در سالن بعث سازمان ملی جوانان استان قم برگزار شد با اشاره به تأکید پیامبر به ورزش شنا و تأثیر آن بر حفظ سلامتی بیان داشت: ورزش آبی به خاطر شرایط فیزیکی و درمان کننده آسیب‌های ارگانیکی از جمله سیاتیک و آرتروز است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کارهای پایه‌ای در ورزش‌های آبی استان در حل انجام است، اظهار داشت: فرهنگ ورزش آبی و استفاده از آب باید در خانواده‌ها و مدارس گسترش پیدا کند و امیدوارم با حمایت‌های خوب در چند سال آینده شاهد موفقیت بیشتر باشیم.

رئیس هئیت نجات غریق قم با اشاره به اینکه ورزش شنا در سالهای اخیر در استان مورد رکود و بی‌مهری بوده است، بیان داشت: ورزش آبی با ورزش‌های دیگر متفاوت است و والدین و مدارس باید بیشتر حساسیت و توجه بر این رشته داشته باشند تا فرزندانشان این ورزش را یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در ورزش آبی استان کارهای پایه‌ای و موثری در حال انجام است و همچنین آموزش و پرورش نیز طرح خوبی برای یادگیری شنای دانش آموزان مقطع سوم دبستان گذاسته است.

فرهمند با اشاره به طرح یادگیری شنا در مقطع سوم دبستان توسط آموزش و پرورش گفت: این طرح سبب کاهش تلفات جانی و غرق شدن افراد به سبب آشنا نبودن با فن شنا و همچنین افزایش قهرمانانی در مسابقات می‌شود که با توجه به اینکه در قم به مسائل مذهبی بیشتر توجه می‌‌شود، دارای جایگاه ویژه‌ای در این طرح است و امیدوارم در این زمینه بیشتر سرمایه گذاری صورت گیرد.

رئیس هئیت نجات غریق قم ادامه داد: شنا یکی از رشته‌هایی است که باید جوانانمان را به سمت آن تشویق کنیم.
شایان ذکر است در پایان همایش از 170 نفر از شناگران، مربیان و پیشکسوتان ورزش شنا با اهدا تندیسی تقدیر و قدردانی شد.

کد خبر 1256645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha