۳۰ بهمن ۱۳۸۹، ۱۸:۰۵

مرحله دوم اصلاح نظام توزیع از سال 90 عملیاتی می‌شود

معاون وزیر بازرگانی ضمن تاکید بر اینکه مرحله نخست اصلاح نظام توزیع تا پایان سال نهایی خواهد شد، اعلام کرد: از سال 90 عمده فعالیت وزارت بازرگانی بر اجرای مرحله دوم اصلاح نظام توزیع متمرکز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود دودانگه معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی با اشاره به پیگیری بسته اصلاح سیستم توزیع توسط وزارت بازرگانی به عنوان یکی از هفت محور طرح تحول اقتصادی، اظهار کرد: برای فاز نخست بسته اصلاح نظام توزیع 10 پروژه در وزارت بازرگانی تعریف شد که عمدتا در راستای بهبود ساختارهای نظام توزیع بود.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از این 10 پروژه تاکنون نهایی شده است، گفت: تاکنون تعداد زیادی از این 10 پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود با اقدامات صورت گرفته تا پایان امسال مرحله اول طرح در قالب 10 پروژه به طور کامل نهایی شود.
 
دودانگه با اذعان به اینکه نمی‌توان انتظار داشت که با اتمام فاز اول تمامی اهداف و برنامه‌های این بسته محقق شود، از اجرای مرحله دوم اصلاح نظام توزیع خبر داد و افزود: با آغاز سال جدید مرحله دوم بسته اصلاح نظام توزیع شروع می‌شود تا براساس آن فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده به حداقل برسد، نظام توزیع به سیستمی کارآمد و منسجم تبدیل شده، کانالهای توزیع بهبود یافته و تعامل میان تولیدکننده و بازارهای داخلی و خارجی کاهش یابد.
 
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی اضافه کرد: نظام توزیع باید به طور مستمر متناسب با فضای نوین داخلی و خارجی اصلاح شده و با توجه به شرایط جدید، به روز شود. در واقع تحول در نظام توزیع یک رویکرد و سیاست مستمر است که همواره دنبال خواهد شد تا از پتانسیل‌های کشور در این حوزه استفاده بهینه صورت گرفته با رشد تولید و توسعه صادرات غیرنفتی به اهداف اقتصادی خود دست یابیم.
کد خبر 1257299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha