۲۶ اسفند ۱۳۸۹، ۱۱:۳۱

حجت الاسلام صرفی پور:

اردن سازشکارترین دولت عربی در مواجه با اسراییل است

اردن سازشکارترین دولت عربی در مواجه با اسراییل است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان پلدختر با تاکید بر ضرورت لغو سفر پادشاه اردن به ایران، گفت: اردن سازشکارترین دولت عربی در مواجه با اسراییل است.

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در شهرستان پلدختر، اظهار داشت: سفر پادشاه اردن به ایران مغایر با استراتژی جمهوری اسلامی است و باید این سفر لغو شود.

وی ادامه داد: این اتفاق در زمانی است که موج بیداری اسلامی اکثر دیکتاتوریهای وابسته به غرب را فراگرفته و کشور اردن نیز یکی از مناطقی است که امید است این موج بیداری در آنجا سبب به زیر کشیده شدن ملک عبدالله این خائن به دنیای اسلام، شود.

وی با بیان اینکه سفر پادشاه اردن ممکن است کشورمان را دچار مشکل و چالش کند، افزود:با توجه به اوضاع امروز منطقه ناشی از خیزش اسلام‌خواهی عمومی مردم مسلمان علیه جبهه استکبار و حاکمان وابسته آنها، به نظر می‌رسد این سفر به ضرر حرکت مردمی منطقه باشد، لذا باید به لغو شود.

حجت الاسلام صرفی پور تصریح کرد: عبدالله در حال حاضر نزدیک ترین متحد کشورهای غربی در منطقه بوده و سازشکارترین دولت عربی در مواجه با اسراییل می باشد و فضاحت اعمال او تا انجا است که حتی بسیاری از اعراب ساکن سایر کشورها نیز او را به عنوان عامل انگلیس و آمریکا می شناسند و برای او ارزشی قائل نمی شوند.

امام جمعه پلدختر گفت: اردن، مرکز بسیاری از فتنه های منطقه می باشد به طوریکه ترور "شهید مغنیه " نیز که با همکاری عوامل اطلاعاتی اردن، عربستان، موساد و سیا شکل گرفت، خبر از اعمال شیطانی دولتمردان اردن علیه شیعیان دارد.

وی افزود: همچینین اردن هر از چند گاهی به عنوان کشور حد واسط برای فرستادن گروههای مخالف حزب الله لبنان به اسرائیل عمل کرده و احتمالاً نقش واسطه را بین اسراییل و گروههای مخالف حزب الله بازی می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پلدختر گفت: مردم فراموش نمی کنند که پدر ملک عبدالله یعنی ملک حسین در روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، دست در دست صدام ملعون، گلوله توپی را به سمت کشورمان شلیک کردند.

وی افزود: در آن زمان اردن به عنوان اولین کشور عربی و به نمایندگی از سایر اعراب حمایت خود را از کشتار مردم مظلوم و بی دفاع کشورمان توسط ارتش بعثی اعلام کرد.

حجت الاسلام صرفی پور تصریح کرد: حمایت عبدالله دوم از منافقین، پناه دادن و حمایت از خانواده صدام، استفاده از عبارت "هلال شیعی" و متهم کردن ایران به استفاده از این هلال برای قدرت طلبی، از جمله مهمترین اقداماتی است که عبدالله دوم علیه ایران انجام داده است.

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید شرایط منطقه‌ای را درک کند، سفر پادشاه اردن به تهران را برخلاف مصالح مردم اردن و جهان اسلام توصیف کرد.

امام جمعه پلدختر از دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا با رصد کردن شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت خود را از قیام مردم منطقه خدشه‌دار نکند.

کد خبر 1275180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha