۲۶ اسفند ۱۳۸۹، ۱۰:۰۰

پس از گذشت هفت ماه/

شهردار آمل معرفی شد

شهردار آمل معرفی شد

ساری - خبرگزاری مهر: استاندار مازندران در حکمی با انتصاب " احمد امیر سلیمانی" به عنوان سی و هفتمین شهردار آمل به ماراتون هفت ماه شهرداری این شهر خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از برکناری، حسین علیزاده  شهردار سابق آمل، شورای اسلامی این شهر تاکنون سه فرد منتخب خود را به استانداری مازندران معرفی کرد که به علت مغایرت مدرک تحصیلی آنان در حوزه شهری، دو نفر از آنان از سوی استانداری مردود و احمد امیر سلیمانی را که پیش از این مدیرعامل سازمان عمران شهرداری آمل بود، به عنوان شهردار جدید این شهر مورد تائید استانداری مازندران قرار گرفت.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران شامگاه چهارشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید آمل، با تاکید بر اینکه باید نگاه صرف خدمات از سوی شهرداری ها تغییر کند،‌ افزود: تعریف درآمدهای پایدار باید برای شهر ها تعریف شود چرا که شهرهای استان از پتانسیل خوبی در این خصوص برخوردارند.

سید یونس حسینی، از سایر شهرداران استان خواست، از ثبات مدیریت شهری که در آمل اتفاق افتاده است به عنوان الگو برای خود به کار گیرند.

وی افزود:علی رغم اینکه شهرداری آمل به مدت هفت ماه از داشتن شهردار محروم بود، خوشبختانه در ارزیابی های استانداری جزو دو یا سه شهرداری برتر استان است.

فرماندارشهرستان آمل نیز بر طرف شدن ترافیک مرکزی شهر آمل، پیگیری مبلمان شهری، بازنگری در طرح تفصیلی را از فوریت های رسیدگی شهری از شهردارجوان این شهر خواستار شد.

یدالله اکبرزاده افزود: به طور قطع شهردار به این موارد واقف است و شهروندان آملی در آینده از رفع این مشکلات شهری خوشحال خواهند شد.

وی، جذب سرمایه گذاران در طرح های شهری را ضروری خواند و تصریح کرد: نباید سرمایه گذاران درگیر مشکلات اداری شوند تا از سرمایه گذاری در شهر منصرف شوند.

امام جمعه گفت: امروز کسی در کسوت شهرداری قرار می گیرد انتظار از او بالا بوده، زیرا آمل صاحب علم، فرهنگ و تاریخ است.

حجت الاسلام محمد علی رحمانی افزود: انتظارهمه است که شهردار جوان آمل با سعه صدر و تخصصی که دارد تا حدودی انتظارات را برآورده کند.

امام جمعه آمل، همکاری مسئولان و وفاق را برای رسیدن به اهداف عالی نظام و داشتن شهری الگو را خواستار شد و افزود: مسئولان ارتباط خود با مردم را پیچیده نکنند زیرا فلسفه جایگاه ما برای مردم بودن و خدمت به آنها است.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل گفت: اعضای شورای اسلامی شهر آمل مشکلات زیادی را در رسیدن درانتخاب و موافقت استانداری مازندران تحمل کرده اند.

سید محمد پژومان از اختصاص وقت کم  و بی توجهی مدیران ارشد استانی برای رسیدگی به مباحث شوراها انتقاد کرد و گفت: مدیران استانی در راه خدمت به مردم تلاش های زیادی انجام می دهند  ولی باید بخشی نگری در این خصوص کنار گذاشته و بر تمام نیاز های شهری تأکید کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی پل ارتباطی مردم با مسئولان ارشد استانی هستند، ادامه داد: این تکلیف و جایگاه شورا را مجاب می کند تا مقامات استانی را بیشتر و بهتر ملاقات کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل، اصلاح رفتار سازمانی، توجه به ارزش های والای انسانی را خواستار شد و خاطر نشان کرد: اگر در یک دستگاه اجرایی به انسانیت توجه نشود ما آن را نمی خواهیم.

پژومان یاد آور شد: متأسفانه برخی از مدیران پس از انتخاب و انتصاب توجه با ارزش های والای انسانی را فراموش می کنند.

وی کیفی کردن نیروهای شهرداری را از دیگر انتظارات شورای اسلامی شهر از سی و هفتمین شهردار آمل عنوان کرد و افزود: تزریق نیروی کاهل، بدون تخصص و تعهد، بیکاری پنهان و هزینه در شهرداری ها را افزایش می دهد.

در پایان این آیین، حکم انتصاب احمد امیر سلیمانی به عنوان شهردار آمل قرائت شد.

کد خبر 1275917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha