۱۴ فروردین ۱۳۹۰، ۸:۳۲

ادیانی راد:

سازندگان "پایتخت" فرهنگ غنی مازندران را نشانه گرفته اند

سازندگان "پایتخت" فرهنگ غنی مازندران را نشانه گرفته اند

ساری - خبرگزاری مهر: نائب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با انتقاد از بی توجهی رسانه ملی نسبت به عواطف مردم مازندران گفت: سازندگان پایتخت، فرهنگ غنی مازندران را نشانه گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی ادیانی راد در خصوص پخش سریال پایتخت از شبکه یک سیما با اشاره به اینکه، رسانه ملی با توجه به عملکرد خوب و قابل قبولش در حوزه های اقتصادی، سیاسی و ارائه تحلیل های معقول و منطقی از اوضاع بین المللی و منطقه ای و تنویر افکار عمومی در رابطه با مسائل اساسی و اصولی انقلاب در کشور، کارنامه قابل قبولی دارد، گفت: رسانه ملی در برنامه های نوروزی که حاوی طنز و امور اجتماعی بوده، کارنامه متناسب با شان رسانه ملی ارائه نکرده و پخش برخی از فیلم ها در رسانه ملی که مبتنی رویکرد هالیوردی بوده است، رسانه ملی را از جایگاه اصلی آن تنزل داده است.

این نماینده مجلس افزود: در سریال پایتخت، تلویزیون فرهنگ غنی و باورهای علوی و آداب انسانی مازندرانی ها را تحریف و قلب واقعیت کرده است.
 
ادیانی راد با تاکید بر اینکه سریال پایتخت سرشار از لودگی و افکار سخیف نسبت به فرهنگ مازندرانی ها بوده است اظهار داشت: بدون تردید نمایندگان مازندران از طرف مردم فرهیخته مازنی اعتراض مازندرانی ها را رئیس رسانه ملی ابلاغ خواهند کرد.
 
نائب رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تلویزیون حق ندارد به خرده فرهنگ های موجود در کشور حمله کند و با ادبیات غیر فاخر، سخیف و سبک برای فرهنگ یک منطقه و قومیت حمله کند. آنانی که پایتخت را ساخته و به نمایش گذاشتند، پایِ تخت فرهنگ ملت را نشانه گرفته و بازنده اینگونه بازی های وهن آلود سازندگان و پردازندگان این امور هستند.
 
وی خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما گفت: بعنوان نماینده مردم انتظار داریم رسانه ملی در اسرع وقت از ملت ایران و مردم فرهنگ پرور مازندران رسما غذرخواهی کند.
 
کد خبر 1280031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha