۱۴ فروردین ۱۳۹۰، ۱۰:۵۱

در نوروز 90؛

البرز میزبان پنج هزار مسافر فرهنگی کشور بود

البرز میزبان پنج هزار مسافر فرهنگی کشور بود

کرج - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از میزبانی این استان برای اسکان بیش از پنج هزار مسافر فرهنگی در نوروز سال 90 خبر داد.

 علی اکبر حلیمی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج، اظهار داشت: در نوروز سال 90، پنج هزار و 430 نفر از فرهنگیان سراسر کشور در قالب یک هزارو 180 خانوار میزبان استان البرز بودند.

وی افزود: در این ایام هشت ستاد اسکان اصلی و چهار مرکز رفاهی برای اسکان و ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی فعال بود.

این مسئول با اشاره به اینکه 34 باب مدرسه استان در ایام تعطیلات نوروزی برای اسکان مسافران پیش بینی شده بود، خاطر نشان کرد: این مدارس که به طور ویژه برای اسکان مسافران فرهنگی در ایام نوروز مهیا شده بود، به تمامی امکانات و وسایل مورد نیاز مجهز بود.

رئیس کمیته اسکان و پذیرایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان البرز یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی استان، تمامی مدارس البرز برای حوادث غیرمترقبه احتمالی نیز آمادگی کامل داشتند تا در موقع لزوم نسبت به ارائه خدمات لازم به مسافران اقدام کنند.

امکانات ورزشی آموزش و پرورش در خدمت مسافران فرهنگی

حلیمی همچنین در اختیار قرار دادن امکانات ورزشی به مسافران فرهنگی را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد عنوان کرد و گفت: در طول ایام تعطیلات نوروزی تمامی امکانات ورزشی آموزش و پرورش استان البرزاز قبیل سالنهای ورزشی و استخرها در اختیار فرهنگیان قرار گرفت.

وی افزود: با همکاری اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان کتابچه ها و جدوال راهنمایی از وضعیت راهها و اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته بود تا علاوه بر آشنایی با ظرفیتهای این استان از این اماکن نیز بازدید کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ارائه یک وعده غذای گرم و تهیه اسباب بازی های مورد نیاز کودکان از دیگر اقداماتی بوده است که توسط این ستاد در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت تا مسافران خاطره خوشی از سفر به استان همیشه سبز البرز به یاد داشته باشند.

کد خبر 1280202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha