۱۴ فروردین ۱۳۹۰، ۱۲:۵۰

نتانیاهو خواستار لغو گزارش گلدستون شد

نتانیاهو خواستار لغو گزارش گلدستون شد

در پی تغییر مواضع رئیس کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد درباره جنگ 22 روزه غزه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از شورای امنیت خواست که گزارش گلدستون را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، بنیامین نتانیاهو شب گذشته از شورای امنیت خواست که گزارش گلدستون که این رژیم را به ارتکاب جنایت در غزه متهم کرده بود لغو کند.

درخواست گستاخانه رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح می شود که ریچارد گلدستون رئیس کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد مدعی شده بود باید در گزارش هیئت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره جنگ 22 روزه غزه بازنگری شود.

وی در ادعاهای خود گفته بود: ما در حال حاضر اطلاعاتی در مورد جنگ غزه در اختیار داریم که بسیار بیشتر و دقیق تر از گذشته است و این اطلاعات روند تحقیقات را تغییر خواهد داد.

وی مدعی شده بود که جنبش حماس و رژیم صهیونیستی هر دو در شکل گیری جنگ 22 روزه غزه در سال 2008 مقصر بودند.
 
در پی ادعاهای ریچارد گلدستون، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بهره برداری از ادعاهای ریچارد گلدستون مدعی شد که این رژیم هیچگاه به عمد غیرنظامیان فلسطینی را آزار نداده است و در شرایط کنونی که رئیس کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد از مواضع خود عقب نشینی کرده گزارش گلدستون باید لغو شود.
 
خاطرنشان می شود در جنگ 22 روزه غزه بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی هزار و 400 فلسطینی شهید و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند که اغلب قربانیان را غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان تشکیل می دادند.
کد خبر 1280360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha