۲۰ فروردین ۱۳۹۰، ۱۵:۳۲

نیکزاد اعلام کرد:

ناوگان هوایی توسعه می‎یابد/اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی صادر شد

ناوگان هوایی توسعه می‎یابد/اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی صادر شد

سرپرست وزارت راه و ترابری از صدور مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی برای توسعه ناوگان هوایی خبر داد و گفت: 4.8 میلیون دلار در تعمیرات هواپیما صرفه جویی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد از انجام تعمیرات اساسی هواپیما در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) با صرفه جویی ارزی 4.8 میلیون دلاری و تحقق شعار ما می‌توانیم خبر داد و گفت: هواپیما‌ها هر 6 سال یک بار باید تحت تعمیرات اساسی قرار گیرند که این تعمیرات که تاکنون در خارج از کشور انجام می‌شد و ارزبری بالغ بر 6 میلیون دلار داشت توسط کارکنان مرکز تعمیرات هما در داخل کشور با هزینه‌ 1.2 میلیون دلاری انجام شده است.

سرپرست وزارت راه و ترابری، اظهار داشت: متخصصان شرکت هواپیمایی هما تعمیرات اساسی ایرباس 600-300 را با 280 صندلی انجام داده‌اند و بنا شده تست زمینی و هوایی نیز در دو روز آینده انجام شود و هواپیما 4 ساعت پرواز کند و سپس به ناوگان هما بپیوندد و در اختیار مردم قرار ‌گیرد.

نیکزاد با اشاره به اینکه 55 هزار نفر ساعت کار بر روی این هواپیما کار انجام شده است، تصریح کرد: از روزی که هواپیما باید به اجبار برای انجام تعمیرات اساسی متوقف شود، 120 روز طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه فرزندان این مرز ‌و بوم تعمیرات اساسی را در کنار مراقبتی که به‌ صورت روزانه بر نشست و برخواست هواپیماها دارند انجام می دهند، اظهار داشت: این اقدام صرفه‌جویی قابل توجه ارزی داشته و از همه مهمتر ایستادن روی پای خودمان منجر می شود.

سرپرست وزارت راه و ترابری با اشاره به جابجایی 52 میلیون نفر مسافر در ایام نوروز، خاطر نشان کرد: درایام نوروز برای جابجایی 50 میلیون نفر مسافر از طریق حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی برنامه‌ریزی شده بود در حالی که بیش از مقدار و به صورت 43 میلیون نفر از طریق زمینی، 1.2 میلیون‌نفر از طریق حمل و نقل هوایی،5.5 میلیون نفر از طریق حمل و نقل دریایی و بیش از 2 میلیون نفر از طریق حمل و نقل ریلی جابجا شدند و در نوروز 90 با کمترین سانحه روبرو شدیم.

نیکزاد ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی در توسعه ناوگان هوایی کشور یکی از اصول اصلی دولت است و به تازگی اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی در این‌ زمینه صادر شده است و سهم مطلوبی برای توسعه ناوگان هوایی کشور در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1284738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha