۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۲۹

جام جهانی تیروکمان-کرواسی/

کمانداران ایران به مرحله حذفی راه یافتند

کمانداران ایران به مرحله حذفی راه یافتند

نخستین روز از رقابت‌های جام‌جهانی تیراندازی باکمان در حالی در کرواسی پیگیری شد که به جز تیم ملی مردان کشورمان، تیراندازان زن و مرد ایران تنها موفق به کسب جواز حضور در مرحله حذفی انفرادی کمان ریکرو شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله اول از جام‌جهانی تیراندازی باکمان  کرواسی با حضور بیش از 400 کماندار از 54 کشور در دو بخش کمان ریکرو و کامپوند از روز سه شنبه 13 اردیبهشت‌ماه در شهر "پورچ" آغاز شد.

در روز نخست این رقابت‌ها تیراندازان در دور مقدماتی کمان ریکرو زنان و مردان و در دو بخش تیمی و انفرادی مسابقه دادند که در نهایت 3 تیرانداز مرد و 4 نماینده بانوان ایران جواز حضور در مرحله حذفی انفرادی را بدست آوردند. در این بین تنها تیم ملی مردان کشورمان موفق به راهیابی به مرحله حذفی شد.

در کمان ریکرو مردان، مسابقات با حضور 120 ورزشکار پیگیری شد که در نهایت کماندارانی از کره جنوبی اول و دوم و نماینده انگلستان سوم شد. کیوان ریاضی مهر به عنوان بهترین تیرانداز کشورمان در رده هفدهم ایستاد و در مرحله حذفی با نماینده لوکزامبورگ مسابقه می‌دهد. نادر منوچهری بیست و هفتم شد و در مرحله دوم برابر ورزشکاری از اسپانیا قرار می‌گیرد. میلاد وزیری عنوان هفتاد و یکم را از آن خود کرد تا در مرحله حذفی با تیرانداز مکزیک مسابقه دهد. حامد فوری هم با ایستادن در مکان نودم از راهیابی به مرحله حذفی بازماند.

در بخش تیمی کمان ریکرو مردان هم تیم ایران با ترکیب نادر منوچهری، کیوان ریاضی مهر و میلاد وزیری در میان 29 تیم حاضر در رده یازدهم ایستاد و جواز حضور در مرحله حذفی را بدست آورد. این تیم عصر روز چهارشنبه با تیم انگلستان مسابقه خواهد داد.

اما در بخش مقدماتی ریکرو زنان، سه کماندار کره‌ای در میان 95 تیرانداز در رده اول تا سوم ایستادند.  زهرا دهقان با عنوانی بهتر از هشتاد ویکمی را بدست نیاورد. نجمه آبتین هشتاد و سوم شد. ساره اسدیدر رده هشتادو هفتم و لیلا سخایی در رده نود و دوم قرار گرفت. هر 4 نماینده کشورمان مجوز حضور در مرحله حذفی انفرادی را بدست آوردند که لیلا سخایی و زهرا دهقان هر دو برابر نمایندگان لهستان، نجمه آبتین مقابل تیراندازی از آلمان و ساره اسدی با کمانداری از گرجستان به رقابت می‌پردازد.

در بخش تیمی مقدماتی، تیم زنان ایران با ترکیب نجمه آبتین، ساره اسدی و زهرا دهقان در میان 22 تیم حاضر عنوانی بهتر ازبیست و یکمی را کسب نکرد و نتوانست با این رده به مرحله حذفی راه پیدا کند.

در بخش میکس هم تیم ایران با ترکیب زهرا دهقان و کیوان ریاضی مهر در میان 24 تیم عنوان بیست و یکم را بدست آورد و جواز حضور در مرحله حذفی را کسب نکرد.

این مسابقات صبح و عصر روز چهارشنبه 14 اردیبهشت ماه با برگزاری رقابت‌های انفرادی و تیمی کمان کامپوند مردان و زنان و برگزاری مرحله حذفی ریکرو انفرادی وتیمی پیگیری خواهد شد.

مرحله اول رقابت‌های جام‌جهانی تیراندازی باکمان از 13 تا 17 اردیبهشت‌ماه در "پورچ" کرواسی برگزار می‌شود. مسابقات جام‌جهانی تیروکمان هرساله در 5 مرحله برگزار می‌شود که مراحل بعدی این رقابت‌ها در سال 2011 به ترتیب در آنتالیا ترکیه، اوگدن آمریکا ، شانگهای چین و استانبول ترکیه است.

کد خبر 1304562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha